حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان:

صله رحم تنها راه نجات از قتل نفس و خودکشی است

  • کد خبر : 16667
  • 20 شهریور 1402 - 11:58
صله رحم تنها راه نجات از قتل نفس و خودکشی است
مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان گفت: با صله رحم، سرکشی و دید و بازدید میتوان در بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری نمود، حتی اگر به فرد کمک مالی یا مادی نکردیم، در عوض وی را تنها نگذاریم و کنارش باشیم و رهایش نکنیم تا فرد احساس تنهایی نکند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت الاسلام والمسلمین سعید عسگری مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان با اشاره به خودکشی و قتل نفس افزود: یکی از آسیب‌هایی که بسیار خطرناک بوده و ضربه‌های مهلک و محکمی که به جامعه اسلامی وارد خواهد ساخت، خودکشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری، اضافه کرد: خودکشی عوامل متعددی دارد که توسط کارشناسان بررسی شده است و راهکارهایی هم در جهت مقابله با این پدیده وجود دارد که اگر به آنها عمل شود شاهد اتفاقات و رویدادهای بسیار خطرناکی همچون خودکشی نخواهیم بود.

عسگری ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که اگر کسی درد و غم برادر و خواهر مسلمانش را ببیند و برای رفع آن اهتمام نورزد مسلمان نیست، بر ما  لازم است که به فرمایشات نبی اکرم (ص) عمل کرده و آنرا سرلوحه زندگی قرار دهیم.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از اعمال زشت و ناپسندی چون خودکشی لازم است که آداب و سنن گذشتگان را با توجه به وضعیت و عصر امروزی (عصر ارتباطات) در جامعه گسترش داده و جامه عمل بپوشانیم.

عسگری خاطرنشان ساخت: با صله رحم و سرکشی و دید و بازدید میتوان در بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری نمود، حتی اگر نمی‌توانیم به فرد کمک مالی یا مادی کنیم، همین که وی را تنها نگذاریم و کنارش باشیم و رهایش نکنیم کمک بسیار بزرگی به او کرده ایم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان گفت: نباید به فرد این فرصت را داد تا در این فکر فرو رود که تمامی مشکلات دنیا روی سرش آوار شده و هیچ راه دیگری جز خودکشی برایش باقی نمانده است.

وی در پایان افزود: با عمل کردن به فرامین الهی و دینی و همچنین بهره گیری از تجربیات بزرگان دین، میتوان راه درست را انتخاب و از اعمال زشت و ناپسندی چون قتل نفس و خودکشی پرهیز و دوری کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16667
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.