حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان:

مشکلات تامین مواد اولیه کلاش‌بافان شهر جهانی مریوان رفع می‌شود

  • کد خبر : 15377
  • 25 مرداد 1402 - 8:23
مشکلات تامین مواد اولیه کلاش‌بافان شهر جهانی مریوان رفع می‌شود
معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: مشکلات تأمین مواد اولیه (نرینه) کلاش‌بافان شهر جهانی مریوان بزودی با همکاری دستگاه‌های مربوطه مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فرهاد حامدی در جلسه هم‌اندیشی و رفع مشکلات تأمین مواد اولیه کلاش‌بافان شهرستان مریوان، گفت: مشکلات تأمین مواد اولیه (نرینه) کلاش‌بافان شهر جهانی مریوان بزودی با همکاری دستگاه‌های مربوطه مرتفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: مریوان در بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی دارای شهرت و اعتبار جهانی است و یکی از این حرفه‌های خاص و پردرآمد که تعداد زیادی از مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمند این دیار از طریق آن امرار معاش می‌کنند، بافت کفش‌های محلی “کلاش” است.

وی افزود: این شهر با بیش از چهار هزار هنرمند، بیشترین بافنده کلاش را در استان دارد، به‌ طوری که بیشترین آموزشگاه‌های کلاش‌بافی، کارگاه‌های تولید کلاش و فروشگاه‌های کلاش در این شهرستان فعال هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه عدم تأمین مواد اولیه (نرینه) از جمله چالش‌ها و موانع‌ پیش‌روی فعالان این عرصه است، یادآور شد: تمام موارد مربوط به تهیه(نرینه) زیره کلاش طبق قوانین دامپزشکی انجام شده است.

وی با تأکید برحمایت از صنعت‌گران این عرصه، گفت: امید است با استفاده از ظرفیت ادارات ذیربط،موانع و مشکلات تامین مواد اولیه فعالان این بخش به‌زودی مرتفع و زمینه رونق و تولید آن مهیا شود.

شهرستان مریوان، شهریورماه سال ۱۳۹۶ در شورای ثبت جهانی صنایع‌دستی یونسکو به‌عنوان شهر جهانی کلاش و پنجمین شهر ثبت شده ایران، جهانی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15377
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.