حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
همرزم شهید چمران در گفتگو با کردتودی:

شهید چمران دوستدار واقعی مردم مناطق کُردنشین بود

  • کد خبر : 12530
  • 30 خرداد 1402 - 10:45
شهید چمران دوستدار واقعی مردم مناطق کُردنشین بود
همرزم شهید چمران با بیان ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی ایشان، گفت: شهید چمران حقیقتاً مصداق کامل فردی انسان ساز، مردمی و جهادی بود که انتظارات امام (ره) را برآورده کرده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از مریوان، یکی از همرزمان شهید چمران که هم اکنون چند سالی است که به عنوان بازنشسته سپاه پاسداران در شهر مریوان زندگی می‌کنند در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی شهید چمران پرداخت که مطالعه این گفتگو برای شما مخاطبین گرامی خالی از لطف نیست.

کردتودی: شما چطور و کجا با شهید چمران آشنا شدید؟

سال ۱۳۵۹ به کرمانشاه رفته بودیم و قرار بود با هواپیمای مسافربری به محضر امام (ره) در تهران برویم وقتی وارد هواپیما شدیم شهید چمران هم داخل آن هواپیما بود؛ خودمان را به ایشان معرفی کردیم و از آشنایی ما خیلی خوشحال شدند و وقتی به تهران رسیدیم ایشان همراه ما نزد امام (ره) آمدند و ما را در آن سفر همراهی کردند و پس از آن نیز ارتباط ما با ایشان بیشتر شد.

کردتودی: ویژگی‌ها و شخصیت شهید چمران چگونه بود؟

شهید چمران یک انسان متدین و الهی بود و صفات والای انسانی مانند «ساده زیستی»، «مردمی بودن و مردم دوستی»، «خدامحوری»، «سخت کوشی»، «فداکاری» و به شدّت پایبند به انقلاب بودند و ویژگی های الهی را یکجا در خود داشتند.

کردتودی: روابط صمیمانه شهید چمران با مرد کُرد چگونه بود؟

در سال ۱۳۵۹ فرمانده سپاه شهرستان مریوان حاج احمد متوسلیان بود و در کنار ایشان شهید چمران با مردم کُرد خیلی صمیمی و مهربان بود؛ به‌عنوان مثال در آن زمان که ما برای دفاع و مبارزه با دشمن وارد منطقه می‌شدیم، اکثر مردم اسلحه شخصی داشتند ولی آن را مخفی میکردند و شهید چمران به مردم می‌گفتند شما که اسلحه دارید چرا آن را مخفی می‌کنید؟ آنها می‌گفتند چون اسلحه شخصیه میترسیم کسی از ما بگیرد ایشان نیز پاسخ می‌دادند کسی نمیتواند اسلحه را از شما بگیرد من خود تعهد می دهم که پیش خودتان نگه دارید و از خود در برابر ضد انقلاب دفاع کنید و همین باعث شد که مردم مریوان پشت سر شهید چمران راه افتادند و از ایشان حمایت می‌کردند.

مردم شهر پاوه هم دوستدار شهید چمران بودند چرا که شهید چمران انسانی شجاع، باغیرت، دلسوز و مهربان بود و اگر آذوقه‌ای به دست ایشان می‌رسید، آن را بین مردم توزیع و تقسیم می‌کرد.

کردتودی: اگر خاطره‌ای از شهید چمران دارید لطفا برای ما بازگو نمایید

شهید چمران زمانیکه در ستاد نیروهای مسلح مشغول به خدمت بودند حضورشان رفتیم ولی ما را به داخل ستاد راه نمیدادند ایشان گفتند چرا نمی‌گذارید داخل بیایند؟ گفتند که لباس کردی پوشیده اند! و شهید چمران دستور دادند که داخل بیاییم زمانی که ما را دیدند و متوجه شدند از مریوان به دیدار ایشان رفته‌ایم خیلی خوشحال شدند و خاطرات گذشته خود در مریوان و پاوه را بازگو کردند.

کردتودی: با توجه به گفته گرانقدر امام (ره) که فرمودند: دانشگاه مبداء همه تحولات است، به‌ نظر شما دانشگاه چه نقشی در تربیت انسان‌های تراز انقلاب دارد؟

دانشگاه محل تربیت و پرورش دانشجوهایی است که بعد از فارغ التحصیلی مدیر یا مسئول اداره یا ارگانی می‌شوند و آنها زمانی می‌توانند موفق باشند که بتوانند آگاهی و توانایی‌های خود را در مسیر تحقق ارزش های الهی به کار گیرند.

شهید چمران به شدت پایبند به انقلاب و راه امام (ره) بود ایشان حقیقتاً مصداق کامل انسان‌ساز مردمی و جهادی بود که انتظارات امام (ره) را برآورده کرده بود.

کردتودی: حرف آخر شما برای مخاطبین ما!

در پایان باید بگویم درست است که شهید چمران و  افراد امثال ایشان از دنیا رفته‌اند اما هیچوقت نام و یادشان از ذهن‌ها نخواهد رفت و هیچگاه جایگاهشان خالی نباشد و چمران‌ها هستند که متولد می‌شوند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12530
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.