حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
کارشناس مسائل فرهنگی:

شخصیت شهید چمران الگوی انسان‌سازی است/ تربیت نیروی جوان و انقلابی یکی از فتوحات حضرت امام خمینی(ره) است

  • کد خبر : 12558
  • 31 خرداد 1402 - 8:38
شخصیت شهید چمران الگوی انسان‌سازی است/ تربیت نیروی جوان و انقلابی یکی از فتوحات حضرت امام خمینی(ره) است
یک کارشناس حوزه فرهنگ عمومی گفت: حضرت امام راحل آن زمانی که در پاسخ به تهدید ظالمان زمانه فرمود، سربازان من در گهواره هستند، یکی از عظیم‌ترین و دوراندیش‌ترین فتوحاتی بود که تربیت نیروی جوان و انقلابی را ثمره بخشید.

کمال حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار کوردتودی از بیجار، اظهارداشت: در اوایل انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس، بخصوص هنگامی که خیلی ها اذعان کردند که فتح بستان، فتح الفتوح انقلاب است، حضرت امام فرمودند فتح و الفتوح انقلاب تربیت جوانان انقلابی است که این پیروزی ها را رقم می زند.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام در مورد تربیت نسل جوان انقلابی و مومن، گفت: یکی از نیازهای انقلاب اسلامی تربیت نیروی کار آمد و مومن است که در هر عرصه ای بتواند موفقیت داشته باشد، برای تربیت نیروهای جوان انقلابی و کارآمد، با استفاده از ظرفیت های موجود و با آموزه های دینی و ارزشهای دفاع مقدس نیروهای کارآمد و انقلابی را می توان تربیت و به انقلاب اسلامی معرفی کرد.

مدیر بنیاد مهدوی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به رشد افراد کمک می کند، ارتباط با شهدا، فضای جبهه و جنگ است، برای ادامه تربیت انقلابی، باید فضایی را خلق کرد که داستان ها و زندگی نامه این شهدا را برای نسل جوان بازگو کند.

وی توضیح داد: در آبروی محله ها و طرح یادواره شهدای خانگی، دیدار جوانان و نوجوانان با خانواده شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم، نتایج خوبی دارد، در این دیدارها، فضای شهادت و صبوری خانواده ها ملموس است.

حیدرزاده گفت: جامعه ما خواه و ناخواه به سمت فضای مجازی در حرکت است و این فضا علاوه بر نوجوانان، نونهالان را هم در بر گرفته است، تربیت که رکن اصلی ادامه عفاف و حیا در جامعه است، باید با آسیب این فضا آشنا شد و شیوه کار با فضای مجازی باید به خانواده ها آموزش داده شود.

وی افزود: باید فضای مجازی برای شناخت بیشتر فرهنگ دفاع مقدس بکار گرفت، نباید نگاه ما به فضای مجازی منفی باشد، از فضای مجازی باید برای فرهنگ سازی شهید و شهادت استفاده کنیم.

مدیر بنیاد مهدوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص جهاد تبین گفت: اگر با بکارگیری اعتقادات، فرهنگ جهاد را به این افراد تببین کنیم و افراد متدین را تربیت کنیم، قطعا دینداری آنها را به فضای جبهه و جنگ می رساند.

حیدرزاده در ادامه سردار شهید چمران را نمونه بارز شخصیتی جهادی دانست و توضیح داد: شهید چمران در جهاد و دفاع از حریم وطن و ولایت فقیه سر از پا نمی شناخت و هیچ مرز و منطقه ایی برای او معنایی نداشت، امروزه نام و یاد شهید چمران برای همه هموطنان و به ویژه مردمان کرد کردستان، گرامی و قابل احترام است.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران را باید یک الگوی انسان سازی معرفی کرد توضیح داد: شهید چمران آن چنان نفوذی در دل های جوانان و نوجوانان زمان خود داشت که یکی از پرورش یافته های چنین مکتبی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، واکاوی شخصیت شهید چمران نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه نوع رفتار و روش تربیتی والدین تاثیر زیادی بر فرزندان دارند، اظهار داشت: فضای خانواده ها باید به سمتی هدایت شود که آسیب های فضای مجازی کمتر شود، الگوهایی که از شهیدان چمران و سلیمانی داریم، اگر در روابط صمیمانه خانواده ها شکل گیرد، مسیر تربیتی خانواده به سمت درست هدایت می یابد.

وی گفت: ساختار جامعه در خانواده ها در حال تغییر است، باید سعی کنیم با تفهیم تقوا و خود مراقبتی آسیب ها را در این زمینه کمتر کنیم، اگر شخص اهل مراقبت و خدا ترس باشد، رفتن به فضای مجازی نمی تواند آسیبی به جامعه وارد کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12558
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.