حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی بیجار :

سی‌ و چهارمین جشنواره استانی تئاتر به میزبانی بیجار برگزار می‌شود

  • کد خبر : 22155
  • 23 آبان 1402 - 8:57
سی‌ و چهارمین جشنواره استانی تئاتر به میزبانی بیجار برگزار می‌شود
رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ بیجار گفت: سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان ۲۵ لغایت ۲۸ آبانماه امسال در بیجار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مهدی سلطانی در نشست خبری‌ با اصحاب رسانه اظهار داشت: سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر استانی با حضور ۱۲ گروه در شهر بیجار برگزار می‌شود.

وی افزود: منتخبین این جشنواره به تئاتر منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند و در نهایت آثار برتر برای رقابت به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

سلطانی ادامه‌ داد: این جشنواره در ۲ بخش‌خیابانی و صحنه‌ای در بیجار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش خیابانی چهارگروه و در بخش صحنه‌ای هشت گروه به رقابت خواهند پرداخت، افزود: در نخستین‌روز از این جشنواره نمایش‌های خواب‌نما، کژال، شهر زیبا و مسافر از غزه در بخش خیابانی اجرا می‌شود.

سلطانی‌اظهارکرد: در بخش صحنه‌ای نیز در تارخ ۲۵ آبان ماه نمایش اوریگامی از شهر سنندج و شاکش از شهر بیجار به روی صحنه خواهد رفت.

رئس اداره فرهنگ‌و ارشاداسلامی بیجار گفت:نمایش های بیر، لوماکا، مکبث، فصل دوم و پرسه‌های موازی از شهر سنندج و نمایش تونل از شهر دیواندره و چنج از شهر قروه در بخش صحنه این جشنواره اجرا خواهد شد.

وی افزود: جلسات نقد و بررسی بلافاصله بعد از اجراها در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری امیر نظام گروسی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد فضای شاد تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شور و نشاط هنری را در سطح شهر ارتقا دهیم تا هنر در سبد فرهنگی خانواده‌ها اضافه شود‌.

سلطانی تصریح کرد:شهرستان بیجار دارای پتانسیل‌های بالای فرهنگی و هنری بالاخص در عرصه تئاتر است و خوشبختانه توانسته به یکی از قطب‌های اصلی هنرهای نمایشی کشور تبدیل شود و هر ساله شاهد درخشش هنرمندان این عرصه در بخش‌های مختلف استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی باشد‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22155
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.