حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
استاد حوزه نهج‌البلاغه در بیجار:

سبک زندگي و مديريت حضرت علي (ع) راهگشای مشکلات امروز است

  • کد خبر : 24088
  • 13 آذر 1402 - 9:30
سبک زندگي و مديريت حضرت علي (ع) راهگشای مشکلات امروز است
استاد حوزه نهج‌البلاغه در بیجار گفت: سيره و سبک زندگي حضرت علي (ع) مختض زمان خود نیست و امروز می‌توان با بازخوانی و دوباره‌خوانی نهج‌البلاغه، راه‌حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را یافت.

محمدرضا قائینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: با تشريح سير ولادت و مراحل تربيت كودكي حضرت امير المومنين علي (ع) توسط پيامبر اعظم اسلام(ص) درمی‌یابیم خانه خدا محل ولادت بهترين بنده خدا شد كه در چند جاي قرآن به صراحت به مولاي متقيان اشاره دارد.

وي ادامه داد: ختمي مرتبت رسول مكرم اسلام، رهايي جهانيان از اسارت جهل و ناداني و رسيدن به دنياي علم و آگاهي در برنامه تربيت حضرت علي (ع) چنان اين مولود كعبه را ساخته بود كه كوه‌ها در برابر عظمت روحي وي عاجز شدند.

استاد حوزه نهج‌البلاغه از نگاه الطاف‌الهي براي در آغوش گرفتن اوليه مولود مبارك روز ۱۳رجب در خانه خدا توسط پاكترين بانوی‌ عالم نسبت به حضرت اميرالمومنين علي(ع) سخن گفت و تاكيد نمود: از روز ازل تا روز ابد و آخر دنيا كسي نخواهد توانست به اين درجه از جايگاه الهی مولود عزيز خانه خدا دست یابد.

قائینی به جوانان اهل مطالعه توصيه‌كرد: با نگاهي ژرف انديش و صبورانه به مفاد كتاب بزرگ نهج‌البلاغه بعنوان منحصر به فرد ترين كتاب تاريخ بشريت پس از قرآن كريم كه مملو از نكات نغز و بي نظير با تامل بنگرند و ببينند چه اقيانوس بزرگي در ظرف كوچكي جاي گرفته است.

به نظر وی نهج‌البلاغه براي كودک دبستاني، جوانان دبيرستان، دانشجوی دانشگاهی، معلم دوره ابتدایی، متوسطه، استاد دانشگاه، فلاسفه، دانشمندان‌بزرگ، محققين در علوم مختلف از ستاره شناسی تا علوم زمين شناسی و تا روانشناسی و كارشناس مسايل اجتماعی، براي مرادن و زنان، دختران و پسران و هر كسي كه خود را در رشته‌ای و كاری شاغل مي بيند مطلب دارد و كار خود را مي تواند در آن بيابد.

قائینی با اشاره به اينكه نهج‌البلاغه در واقع راهی بسوی قرآن و درک بهتر و آگاهانه مفاهيم قرآن كريم است، اظهار كرد: حضرت پيامبر(ص) نيز فرمودند؛ من شهر علم هستم و علی باب آن است و در واقع می توان اين تشابه را نيز برای قرآن كريم ياد نمود.

وی با بیان اینكه نهج‌البلاغه پر از آموزه های علمی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است، اظهار كرد: امروز نیاز جامعه ما استفاده از آموزه های اقتصادی نهج البلاغه است تا ترفندها و شیطنت دشمنان اسلام و نظام اسلامی علیه كشورمان نقش بر آب شود.

وی اضافه كرد: اقصاد در نظام‌اسلامی مبتنی بر اعتقادات است و یک امر روبنایی نیست بلكه امری زیربنایی می باشد، بر همین اساس مقام معظم رهبری برای غلبه بر مشكلات جامعه اسلامی، اقتصاد را در چند سال اخیر مطرح كردند، زیرا كه راه توسعه و پیشرفت اقتصاد را می‌توان از تعالیم دینی و اسلامی برگرفت.

این استاد حوزه نهج‌البلاغه مطالعه كتاب ارزشمند، وزین و گرانسنگ نهج البلاغه فقط برای بردن ثواب و آشنایی با معارف اسلامی نیست بلكه باید آموزه‌ها و پندهای آن درهمه مراحل زندگی بشری مورد استفاده قرار گیرد.

دوشنبه‌های روخوانی و تدبر در نهج‌البلاغه پیش از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت قائم(ع) شهر بیجار دایر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24088
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.