حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

سامانه‌های حمل و نقل هوشمند راهداری کردستان ارتقا یافت

  • کد خبر : 23000
  • 01 آذر 1402 - 10:54
سامانه‌های حمل و نقل هوشمند راهداری کردستان ارتقا یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: سامانه‌های حمل و نقل هوشمند این اداره کل به منظور برخورداری از جاده‌های هوشمند از طریق راه اندازی و نصب سامانه و دوربین‌های نظارتی ارتقا یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، فرزاد حسنی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این اداره کل به منظور ارتقای خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کاهش سوانح جاده‌ای و همچنین تسهیل و مدیریت سفر، از ابتدای سال جاری نسبت به افزایش ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند اقدام کرده است.

وی افزود: در همین راستا هشت سامانه نظارتی با استفاده از انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری و همچنین ۲۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری در راستای ارتقای کیفیت تصاویر نظارتی راه اندازی و نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با تاکید بر اینکه جاده‌های هوشمند و ارتقاء آن بر حمل و نقل جاده‌ای تاثیرات بسزایی دارد، ادامه داد: بهبود ترافیک، افزایش ضریب ایمنی، کاهش زمان سفر و برنامه ریزی برای مدیریت زمان سفرها از جمله مزیت‌های این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه از طریق سامانه‌های هوشمند امکان پیش‌بینی و مدیریت دقیق‌تر داده‌های ترافیکی برای مسئولان فراهم می‌شود، یادآور شد: این خدمات به منظور بهینه کردن و مدیریت سفر به ویژه در مواقع بارش‌ها می‌تواند کمک رسان هموطنان باشد و کاهش زمان سفر و ترافیک ناشی از وقوع سوانح و ترافیک را در پی خواهد داشت.

حسنی افزود: دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها از دیگر خدماتی است که از طریق سامانه جاده‌های هوشمند به مسافران این امکان را می‌دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند.

وی همچنین از نصب ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها در راستای کنترل سرعت و ارتقا ایمنی در محورهای مواصلاتی با اولویت نقاط حادثه‌خیز و پر تصادف در حال نصب است که قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط را خواهند داشت این سامانه به منظور ارتقا ایمنی و مدیریت سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های برخط تردد شمار در محورهای استان از دیگر اقدامات راهداری کردستان در راستای حمل و نقل هوشمند بوده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23000
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.