حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

سالانه ۱۰۰ تن ماهی در قفس های سد سورهال تولید می‌شود+ عکس و فیلم

  • کد خبر : 15242
  • 22 مرداد 1402 - 8:19
سالانه ۱۰۰ تن ماهی در قفس های سد سورهال تولید می‌شود+ عکس و فیلم
وجود سه سد و ۲۰۰ استخر دو منظوره در دهگلان، این شهرستان را به قطب تولید ماهی سردآبی در استان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دشت لیلاخ و دهگلان با موقعیت جغرافیایی مناسب و بکر، به عنوان قطب پرورش آبزیان در استان شناخته می شود.

احمد فیضی، کارشناس آبخیزداری و پرورش آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان عنوان کرد: سد سورهال در قالب چهار قفس نگهداری آبزیان، سالانه ۱۰۰ تن ماهی را تولید و روانه بازار مصرف می کند و در آینده نیز ماهی سردآبی ( قزل آلا ) را تولید و پرورش خواهد داد.

وی به تفاوت‌هایی که قفس‌های نگهداری ماهی با استخر های بتنی دارد، اشاره و در ادامه بیان کرد: راه اندازی قفس‌ها به نسبت استخرهای بتنی آسان تر است، همچنین هزینه پایین و تراکم بالای قفس های پرورش ماهی در مقایسه با استخرهای بتنی، استفاده از قفس‌ها را سهل تر کرده است.

این کارشناس در ادامه با اشاره به ایجاد اشتغال در این فعالیت، از افزایش تولید در منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو نفر بصورت مستقیم در قفس های پرورش آبزیان مشغول بکارند که در صورت بهره برداری از قفس‌ها با جذب و بکارگیری ۵ نفر نیروی جدید، برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد خواهد شد.

فرهاد یعقوب نژاد، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دهگلان نیز از ظرفیت های موجود شهرستان دهگلان در توسعه شیلات خبر داد و افزود: با توجه به وجود ۳ سد، ۱۵۰۰ حلقه چاه و ۲۰۰ استخر خاکی و بتنی در دهگلان، این شهرستان را به قطب تولید و پرورش آبزیان بخصوص ماهی‌های سردآبی تبدیل کرده است و همچنین در این راستا نیاز پروتئینی استان و شهرستان تأمین خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15242
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.