حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
امام جمعه سنندج:

مردم کردستان آماده میزبانی از زائران اربعین هستند

  • کد خبر : 15472
  • 28 مرداد 1402 - 9:36
مردم کردستان آماده میزبانی از زائران اربعین هستند
امام جمعه سنندج گفت: قلب مردم کردستان سرشار از عشق به اهل بیت پیامبر(ص) است و این خطه مهمان‌نواز، آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: طبق گفته مسئولان، زمینه و امکانات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر از مرز باشماق به عتبات عالیات و کربلا فراهم است.

وی تردد زائران اربعین از کردستان و مرز باشماق را بزرگترین نماد اتحاد و برادری در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد شاهد استقبال خوب زائران از مرز باشماق برای حضور در مراسم اربعین در کشور عراق باشیم.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها بر الگوپذیری مسئولان از پیامبر(ص) و مردمی بودن تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان به روستاییان که مرکز تولید و عمران کشور هستند، توجه کرده و مشکلات مربوط به جاده و کشاورزی را برطرف کنند؛ چراکه تولیدکنندگان، سرمایه‌های کشور هستند.

ماموستا رستمی در ادامه خواستار توجه مدیران و دستگاه‌های مسئول برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینان شد و از خدمات مدیران دلسوز و تلاشگر در نقاط حاشیه شهرها تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کرد و گفت: در دین اسلام، هر گونه خونریزی و گرفتن جان انسان بی گناه، محکوم است و همواره بر عطوفت و غمخواری نسبت به همنوع تاکید شده است.

توجه به تقویت آموزش و پرورش و ارزشمند بودن خدمات معلمان، تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و ضرورت پرداخت بهای گندم کشاورزان در کمترین زمان، از دیگر مطالبی بود که امام جمعه سنندج به آن اشاره کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15472
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.