حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

زنجیره تولید از معدن تا فولاد در صبانور بیجار به زودی تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 11624
  • 09 خرداد 1402 - 11:24
زنجیره تولید از معدن تا فولاد در صبانور بیجار به زودی تکمیل می‌شود
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی صبانور گفت: با توجه به توسعه و وضعیت طرح‌های در حال اجرای این شرکت، زنجیره عظیم و مهم تولید از معدن تا فولاد در صبانور به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، با اشاره به تکمیل پروژه های حفاری‌ و بهبود اکتشافات و اصلاح پروانه‌ها اظهارداشت: افزایش ذخیره‌های معدنی این شرکت و تکمیل زنجیره فولاد از برنامه‌های آتی شرکت صبانور است.

قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی صبانور گفت: شرکت صبانور در زمره پنج شرکت برتر حوزه سنگ آهن کشور و همچنین بزرگترین تولید کننده فرآورده‌های سنگ آهن در غرب کشور قراردارد.

وی با اشاره به اینکه اکتشافات در اولویت برنامه‌های صبانور است افزود: در همین راستا ۶۰ هزارمتر حفاری در برنامه ۱۴۰۱ محقق شده است و پیش بینی شرکت ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن است، همچنین برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه حفاری ۶۰ هزارمتر را در برنامه توسعه با افزایش ذخایر را پیش بینی شده است.

هاشمی تشریح کرد: مناقصه احداث کارخانه ۲ میلیون تنی کنسانتره گلالی برگزار و پیشنهاد‌ات در حال بررسی است، امیدواریم شرکت‌های توانمندی این پروژه را اجرا و در زمان مقرر تحویل دهند، یک فاز کنستانتره یک میلیون تنی در شهرک در حال بررسی است و اگر ذخایر اجازه دهند و زیرساخت‌ها مهیا باشد، این ظرفیت را به ۲ میلیون تن می توان افزایش داد.

وی افزود: یکی از زیر مجموعه‌ها، صبا امید خاورمیانه است که در حال اجرایی کردن طرح گندله است، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز آن در حال وارد شدن به کشور است، این کارخانه هم قابلیت افزایش ظرفیت از یک میلیون تن به ۲ میلیون تن گندله را دارد.

عضو هیات مدیره شرکت صبانور اظهارداشت: برای یوتیلیتی‌ها و زیرساخت‌ها نیز خط انتقال آب از تصفیه خانه بیجار به طول حدود ۷۵ کیلومتر را در دست اجرا است و همچنین انتقال آب از تصفیه خانه قروه به کارخانه گلالی هم در حال اجرا است.

وی در خصوص مشکلات و موانع پیش روی این شرکت گفت: به هر حال اکثر مجموعه‌های تولیدی در این حوزه با مشکلات خاصی مواجه هستند از جمله بحث‌های محیط زیستی و منابع طبیعی و یکسری موانع محلی و … که مجموعه صبانور با تعاملات لازم در پی حل این موانع و مشکلات است.

هاشمی در خصوص تامین مواد اولیه اظهارداشت: شرکت‌های سنگ آهنی با مشکل مازاد تولید گندله مواجه هستند، مجموعه صبانور توانست در صادرات و فروش خود، این چالش را در نیمه دوم سال جبران کند و در حال حاضر نیز در بازار‌های صادراتی خود فعال است.

وی تصریح کرد: با برگزاری مزایده‌، برای اولین بار شرکت صبانور، کنسانتره سنگ آهن را در رینگ صادراتی عرضه کرد و برنده آن مشخص و کار‌های اولیه آن نیز انجام شده است، معادن گلالی، باباعلی و شهرک در زمینه تولید گندله و کنسانتره زنجیره فعالیت دارد و زنجیره تکمیلی در فولاد کردستان برنامه ریزی شده است.

هاشمی در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت نیز گفت: برنامه‌های توسعه‌ای گسترده‌ای از اکتشاف تا تولید محصول نهایی در دستور کار است، برنامه ما تکمیل حفاری‌ها و بهبود اکتشافات و در ادامه اصلاح پروانه‌ها است، چون برای توسعه کاری خود نیاز داریم که پروانه هایمان اصلاح شود و مسئله بعدی افزایش ذخیره‌ها است و همچنین سرمایه گذاری‌های در بخش تکمیل زنجیره ارزش نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11624
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.