حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی

  • کد خبر : 13450
  • 20 تیر 1402 - 4:06
روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری پالنگان جزو هشت روستای مطرح شده در مسیر ثبت جهانی است، گفت: ثبت جهانی این روستا مستلزم همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی و فعالان رسانه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، پالنگان یکی از روستاهای پلکانی و هدف گردشگری شهرستان کامیاران است که سال ۱۴۰۰ در قالب منظر فرهنگی اورامان ثبت جهانی شد و همواره مقصد گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

سال ۱۴۰۰ منظر فرهنگی این روستا در قالب اورامانات ثبت جهانی شد. 

پالنگان جدای از بافت پلکانی و تاریخی‌بودن روستا، دارای طبیعت بکر و زیبا، عبور رودخانه سیروان از داخل روستا و همچنین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی زمینه‌ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

منصور مهرزاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کامیاران پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی در خصوص بافت و آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، رشته‌ها و تولیدات صنایع ‌دستی و پتانسیل‌های توسعه دارد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: شهرستان کامیاران به ‌لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و دارابودن توانایی بالقوه بالا، طبیعت بکر و زیبا و صنایع‌دستی منحصر به‌فرد یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

مهرزاد، توسعه گردشگری این شهرستان و بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی جامع عنوان کرد و افزود: باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وی بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کامیاران و به‌ویژه روستای هدف گردشگری پالنگان، ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حفظ و احیای میراث ‌فرهنگی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی برای فروش محصولات هنرمندان و ایجاد تاسیسات گردشگری برای رفاه حال گردشگران تاکید کرد.

مهرزاد در ادامه اعلام کرد: ٨ روستای کشور از جمله روستای تاریخی پالنگان برای انتخاب به عنوان روستای جهانی توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13450
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.