حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

‍روستاهای شهرستان بیجار علیه بیماری تب مالت امسال مایه‌کوبی شدند

  • کد خبر : 14718
  • 11 مرداد 1402 - 6:44
‍روستاهای شهرستان بیجار علیه بیماری تب مالت امسال مایه‌کوبی شدند
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از اجرای کامل مایه‌کوبی واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان بیجار علیه بیماری تب مالت خبر داد.

هادی اسکندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: به منظور ایمن سازی جمعیت دامی و در راستای پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام، درسال جاری بیش از ۸۰ هزار نوبت راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در سطح روستاهای شهرستان به صورت کاملا رایگان واکسینه شده است.

وی افزود: بیماری تب‌مالت از جمله بیماری های زئونوز است که علاوه بر آثار زیان‌بار در سلامت انسان در جمعیت دامی نیز موجب خسارات فراوانی می‌گردد.

اسنکدری گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار با اجرای برنامه های مراقبتی و با پوشش گسترده واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری بروسلوز تاثیر بسزایی در کاهش چمشگیر ابتلا به موارد تب مالت انسانی در طی چند سال گذشته در شهرستان بیجار را داشته است به طوری که بر اساس آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان میزان مبتلایان تب مالت انسانی در این شهرستان از ۴۲۵ نفر در سال ۹۶ به ۷۶ نفر در سال ۱۴۰۱کاهش یافته است.

رییس شبکه دامپزشکی بیجار تصریح کرد: شبکه دامپزشکی بیجار همچنین در راستای برنامه ریشه کنی بیماری واگیردامی طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا ppr، امسال بیش از ۲۳۰ هزار نوبت راس دام سبک علیه این بیماری در شهرستان را به صورت رایگان واکسینه نموده است.

اسکندری تاکید کرد: اجرای رایگان فاز اول واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دامهای سبک و سنگین و با پوشش گسترده جمعیت دامی در روستاهای شهرستان از اول مرداد ماه سالجاری آغاز و به مدت ۴۰ روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی برای اجرای رایگان این طرح ها متقبل هزینه های زیادی شده از روستائیان و دامداران شریف خواستار همکاری لازم را با اکیپ های دامپزشکی شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14718
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.