حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
در گفتگو با نماینده مردم شهرستان دهگلان و قروه:

روز غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر (ص) است

  • کد خبر : 13215
  • 13 تیر 1402 - 13:18
روز غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر (ص) است
اوسطی نماینده قروه و دهگلان: انتقال پیام عید غدیرخم به نسل جوان و آینده ضروری و لازم است، همچنین با برجسته‌ کردن مناسبت غدیر، همچون عاشورا و اربعین برخی از معضلات کشورهای اسلامی را برطرف و ماهیت دنیای اسلام متفاوت خواهد شد.

پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان‌ در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: عید غدیر روز هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بوده که بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. این واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم انجام گرفت.

اوسطی در ادامه افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که روز غدیرخم از برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که برادرم علی را به عنوان پرچمدار امتم معرفی کنم، پیامبر اسلام (ص) فرمودند که من از علی ام و علی از من است، هر کسی که علی را بپذیرد، مرا پذیرفته است.

غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر(ص) است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اظهار کرد: در روایات اهل سنت نیز بر غدیرخم اتفاق نظر وجود دارد، از ابن ماجه چنین روایت شده که، به همراه پیامبر خدا از سفر حج در حال برگشت بودیم که نبی خدا خطاب به مردم فرمودند که آیا من برای مسلمانان مایه رحمت نیستم؟ پس هر کس که من مولا و بزرگ او هستم، علی نیز مولا و عزیز اوست.

وی در ادامه گفت: انتقال پیام عید غدیرخم به نسل جوان و آینده ضروری و لازم است، همچنین با برجسته‌ کردن مناسبت غدیر، همچون عاشورا و اربعین برخی از معضلات کشورهای اسلامی را برطرف و ماهیت دنیای اسلام متفاوت خواهد شد.

اوسطی عید غدیر را مربوط به تمام جهان اسلام دانست و در ادامه گفت: خداوند عالی‌ترین مسئله در تشکیل حکومت و نظام اسلامی را در مسئله غدیر تجلی داده است.

وی غدیر را تنها نام یك سرزمین، نه بلکه یك تفكر دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: غدیر نشانه‏ اى برای تداوم خط نبوت است، چشمه‏ اى كه تا پایان هستى مى‏ جوشد، در این روز دین کامل، اتمام حجت شد.

اوسطی نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: غدیر خم، توطئه دشمنان اسلام را در راستای ایجاد فتنه خنثی کر، مسئله امامت و‌ مسئله ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر در واقع زنده نگهداشتن اسلام بوده و اگر حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم باید آن را درک کرده و به دیگران نیز معرفی کنیم، در روز غدیر هدف نهایی انتخاب جانشین برای پیامبر اکرم (ص) بود، در واقع دو دلیل دارد، اول برای جانشینی و دوم توجه نشان‌ دادن به مسئله امامت است.

وی در ادامه موضوع با اشاره به امامت خاطرنشان کرد: مسئله امامت در رابطه با مسلمانان یا شیعیان نیست، در واقع امامت یعنی این که فرد یا گروهی بر جامعه ای حکمرانی می کنند و این یک مسئله همگانی برای همه جوامع بشری خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13215
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.