حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج:

راهیپمایی جاماندگان اربعین در سنندج برگزار می‌شود

  • کد خبر : 16415
  • 14 شهریور 1402 - 9:35
راهیپمایی جاماندگان اربعین در سنندج برگزار می‌شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: راهیپمایی جاماندگان اربعین در صبح روز اربعین در شهر سنندج از مسجد مهدیه به سمت حسینیه این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سطح شهر سنندج اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نمایش قدرت، نهضت و تفکر حسینی است.

حجت‌الاسلام محمدخواه تصریح کرد:  یکی از جلوه‌های زیبای اربعین در کردستان حضور پیروان مذاهب اسلامی در کنار همدیگر در خدمت‌رسانی به زوار سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین دارای ظرفیت‌های خوبی برای ترویج و ارتقاء ابعاد استکبارستیزی در میان آزادی‌خواهان جهان بوده و می‌تواند زمینه‌ساز گسترش بیداری اسلامی و هم‌افزایی و وحدت در میان ملت‌های منطقه باشد.

حجت‌الاسلام محمدخواه از پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از عظیم‌ترین تجمعات انسانی تاریخ بشریت نام برد و عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین موجب تقویت روحیه حق‌جویی و ظلم‌ستیزی در انسان می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اظهار کرد: پیاده روی عظیم اربعین حسینی(ع) به صورت یک نماد جهانی، به قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان تبدیل شده است و باید در جهت مطلوب برگزار کردن این مراسم از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی افزود: یکی از سنت‌های حسنه در سال‌های اخیر همراه شدن دلدادگان حسینی با زائران اربعین حسینی در قالب برنامه پیاده‌روی و راهپیمایی جاماندگان از این زیارت است که سال‌های گذشته این مراسم در سنندج انجام و در اربعین امسال هم با حضور عاشقان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج عنوان کرد که این مراسم مذهبی در صبح روز اربعین در شهر سنندج از مسجد مهدیه به سمت حسینیه این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16415
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.