حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

دیدار استاندار کردستان با وزیر امور خارجه/ تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی با کشور همسایه

  • کد خبر : 3939
  • 23 آذر 1401 - 11:35
دیدار استاندار کردستان با وزیر امور خارجه/ تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی با کشور همسایه
استاندار کردستان در راستای توسعه روابط بین المللی و اقتصادی استان و جلب حمایت‌های بیشتر در این زمینه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با امیر عبداللهیان در محل وزارت امور خارجه، ضمن تشریح روابط بین المللی، ظرفیت ها و قابلیت های موجود استان کردستان بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی استان کردستان و بهبود معیشت مرزنشینان از طریق تقویت مناسبات و دیپلماسی اقتصادی باکشور های همسایه بویژه کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان در راستای سیاست محوری دولت سیزدهم تاکید کرد.

 

وی ضمن اشاره به گشایش دفتر نمایندگی وزارت امور  خارجه در استان کردستان  به عنوان گام مهم در توسعه روابط بین‌المللی استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در استان کردستان روسای نمایندگی های خارجی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در جهت معرفی ظرفیت ها و توسعه روابط اقتصادی استان با کشورهای مختلف تلاش کنند.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با اذعان به جایگاه و اهمیت ویژه  استان کردستان به عنوان استان مرزی و برخوردار از ظرفیت های مهم اقتصادی ، بر توجه ویژه و حمایت همه جانبه وزارت امور خارجه از دفتر وزارت امور خارجه و  توسعه روابط بین المللی  و اقتصادی استان کردستان با عراق و سایر کشورها تاکید کرد.

 

وی اضافه کرد:استان های مرزی به عنوان بازوان اقتصادی کشور جایگاه مهمی در توسعه و روابط اقتصادی کشور با همسایگان خواهند داشت و در این میان استان کردستان بخاطر هم مرز بودن با کشور عراق از اهمیت ویژه ای  برخوردار است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3939
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.