حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان صورت گرفت؛

خود اشتغالزایی ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار کردستانی

  • کد خبر : 5080
  • 27 دی 1401 - 13:04
خود اشتغالزایی ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار کردستانی
 مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، گفت: ۱۴ هزار نفر زن سرپرست خانوار با داشتن روحیه خودباوری و اعتماد به کمیته امداد استان برای خود اشتغالزایی کردند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، رضا طوسی، امروز، سه شنبه (۲۷ دی‌ماه) در نشست بزرگداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: در حال حاضر ۷۳ هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۴۸ خانوار یعنی ۴۳ درصد این آمار زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر در مناطق شهری و ۱۵ هزار و ۱۴۸ خانوار در روستاها هستند که ۹۰ درصد از زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، پنج درصد به دلیل مطلقه بودن و پنج درصد به دلیل زندانی شدن همسر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به خدمات برجسته‌ای که به همت کمیته امداد امام خمینی برای این بانوان صورت گرفته است، بیان کرد: ۱۴ هزار نفر زن سرپرست خانوار با داشتن روحیه خودباوری و اعتماد به کمیته امداد استان برای خود اشتغالزایی کردند.

وی افزود: در این راستا کمیته امداد استان کردستان برای حمایت بیشتر از این بانوان خوداتکا پرداخت کمک هزینه بیمه تأمین اجتماعی آنان را برعهده گرفت و نزدیک به ۱۳هزار نفر از این تعداد به دلیل سابقه ۱۰ سال پرداخت بیمه در حال حاضر بازنشسته شده‌اند.

طوسی افزود: برای هزار و ۷۳۹ نفر از این تعداد مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طی ۹ ماه گذشته امسال حق بیمه تأمین اجتماعی آنان پرداخت شد و حق بیمه عشایر و روستایی ۷۰۷ نفر به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و کمک هزینه درمانی به تعداد دو هزار و ۷۵۷ نفر به مبلغ دومیلیارد تومان، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن به تعداد ۲۳۱ نفر به مبلغ ۵ میلیاردتومان، کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ۶۹۹ نفر به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از دیگر اقدامات امداد در این بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد استان کردستان در سال جاری ۱۵ هزار فرصت شغلی است، افزود: در این راستا ما در سال گذشته از بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استعدادسنجی انجام دادیم و امسال کار آموزش این خانوارها را براساس استعدادها انجام دادیم.

مدیرکل کمیته امداداستان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل برای ایجاد ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جذب شده است.

وی به طرح اکرام ایتام و محسنین درسطح استان اشاره کرد و یادآور شد: ما در حال حاضر ۹ هزار ایتام و محسنین را در استان داریم که موفق به جذب ۱۷ هزار حامی برای این تعداد شده‌ایم که این تعداد ۲۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5080
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.