حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

جزئیات بخشنامه جدید پرداخت وام در کردستان؛ وام ازدواج ۲۵ روزه پرداخت شود!

  • کد خبر : 12236
  • 24 خرداد 1402 - 7:24
جزئیات بخشنامه جدید پرداخت وام در کردستان؛ وام ازدواج ۲۵ روزه پرداخت شود!
بازرس کل استان کردستان گفت: هم‌اکنون 13 هزار متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری در استان کردستان در صف انتظار هستند که بیشترین متقاضیان مربوط به یکی از بانک‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، وام ازدواج که قرار بود گره از کار زوج‌های جوان باز کند اکنون خودش به یک گره باز نشدنی تبدیل شده است وامی که از آن به عنوان تسهیلات تکلیفی یاد می‌شود، اما گویا بانک‌ها از این تکلیف شانه خالی می‌کنند.

حداکثر ۱۵ روز پس از ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج و تعیین شعبه مورد نظر و تکمیل مدارک، می‌بایست بانک‌های عامل ظرف ۱۰ روز مبلغ تسهیلات را به حساب متقاضیان واریز کنند امری که تاحد زیادی در استان کردستان محقق نشده است.

وام ازدواج برای هر زوج ۳۶۰ میلیون تومان است

به گفته دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان امسال ۳ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده و کردستان جزء نهمین استان کشور درپرداخت این تسهیلات است.

یوسفی درباره مشکلات پیش آمده گفت: درحال حاضر مبلغ وام ازدواج برای هر زوج ۳۶۰ میلیون تومان است که این مبلغ برای زوج‌های زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان براورد شده است.

۱۳ هزار متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری در صف انتظار هستند

بازرس کل استان کردستان درباره اجرای بخشنامه جدید بانک مرکزی و الزام بانک‌ها به رعایت آن گفت: پرداخت وام ازدواج حداکثر ۲۵ روز پس از ثبت نام باید انجام شود.

عیسی هواسی با بیان اینکه هیچ بانکی اجازه درخواست بیش از یک ضامن را ندارد، افزود: بانک مرکزی و روسای شعب بانکها، باید با بازدید‌های مستمر، تخلفات خارج از این بخشنامه را رصد و با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ضرب الاجلی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شد، گفت: در هیمن زمینه تا پایان اسفند، پنج هزار و ۸۰۰ فقره وام به افراد در صف انتظار پرداخت شد.

بازرس کل استان کردستان افزود: هم اکنون ۱۳ هزار متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری در صف انتظار هستند که بیشترین متقاضیان به بانک ملت اختصاص دارد.

وی گفت: سال گذشته بانک ملی بیشترین و پست بانک کمترین پرداختی تسهیلات یاد شده را داشتند که از بانک‌های موفق قدردانی و با بانک‌های کم کار برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12236
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.