حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
عالم برجسته اهل سنت سنندج:

جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت یک جایگاه مهم و ارزشمند است

  • کد خبر : 14348
  • 04 مرداد 1402 - 12:25
جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت یک جایگاه مهم و ارزشمند است
امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت مهم و ارزشمند است، گفت: بارها از سوی بزرگان و علمای اهل‌سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین(ع) در کتاب و خطبه‌های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.

ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) گفت: در طول تاریخ بارها از سوی بزرگان و علمای اهل‌ سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین(ع) در کتاب و خطبه‌های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت یک جایگاه مهم و ارزشمند است، افزود: قیام امام حسین(ع) و عاشورای حسینی برای تمام مسلمانان افتخار است چراکه تداعی‌کننده درس شهامت، شجاعت و کرامت انسانی برای همگان است.

امام جمعه موقت سنندج با تأکید بر اینکه باید مردم از اتفاقات و سرنوشت امام حسین(ع) درس‌ بگیرند و با ایستادگی در مقابل ظالم، یار و یاور مظلوم باشند، افزود: محبت و عشق به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌ بیت(ع) ریشه در دل و اعماق جان اهل تسنن دارد و همه مسلمانان جهان اسلام در سالروز تاسوعا و عاشورای حسینی داغدار و ناراحت هستند.

ماموستا حسینی با بیان اینکه واقعه کربلا تلخ‌ترین واقعه تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود، یادآور شد: ایستادگی امام حسین(ع) در برابر حکومت فاسد یزید واقعه کربلا را با آن همه فاجعه رقم زد به‌‌طوری‌که این حادثه غمبار چنان داغی را بر دل مؤمنان و همه مسلمانان جهان گذاشت که تا ابد فراموش‌نشدنی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14348
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.