حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

جاده‌های کردستان برفی و تردد فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

  • کد خبر : 4929
  • 25 دی 1401 - 9:43
جاده‌های کردستان برفی و تردد فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش سنگین برف کولاک در نقاط مختلف استان، در حال حاضر تردد در جاده‌های استان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رامبد نوذری در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: بارش سنگین برف که از عصر روز شنبه در سطح استان آغاز شد تمام محورها را در برگرفت و ارتفاع برف در برخی از محورهای برون شهری به بیش از ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه راهداران از شب گذشته با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محورهای مختلف استان مشغول برف‌روبی هستند، گفت: توصیه می شود طی امروز و امشب مردم از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری و در صورت ضرورت حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: درحال حاضر در مبادی ورودی استان پلیس‌راه اجازه تردد به هیچ خودرویی را نمی دهد مگر اینکه به تمام وسایل و تجهیزات گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز باشد.

انجام بیش از سه‌هزار کیلومتر برف‌روبی در جاده‌ها

وی در ادامه اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته، سه‌هزار و ۳۰۸کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در این بازه زمانی ۹۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و سه هزار و ۱۵۸ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

نوذری میزان شن و نمک مصرفی در این محورها را ۹۹ تن اعلام کرد و ادامه داد هفت خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شد.

وی به برف‌روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره و اضافه کرد: در این محورها نیز ۱۴ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۹ دستگاه ماشین‌آلات، ۱۵۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ضمن اینکه ۱۴تن شن و نمک مصرف شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به راههای روستایی استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر راهداران در تمام محورهای استان مشغول برف‌روبی هستند و تاکنون هیچ راه مسدودی روستایی به ما گزارش نشده است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4929
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.