حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
رئیس اتحادیه بنگاه‌داران شهرستان قروه:

ثبت کد رهگیری در قراردادهای املاک الزامی است/ هیچ هزینه ای برای مشاوران املاک بابت ثبت کُد وجود ندارد

  • کد خبر : 9434
  • 01 اردیبهشت 1402 - 14:42
ثبت کد رهگیری در قراردادهای املاک الزامی است/ هیچ هزینه ای برای مشاوران املاک بابت ثبت کُد وجود ندارد
عزتی رئیس اتحادیه بنگاه‌داران شهرستان قروه با تاکید بر اینکه اخذ کد رهگیری برای معاملات املاک مستغلات رایگان است، گفت: قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری نداریم.

رئیس اتحادیه بنگاهداران(مشاورین املاک) شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار کردتودی با تاکید بر اینکه اخذ کد رهگیری برای معاملات املاک مستغلات رایگان است، گفت: قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری نداریم.

وی گفت: از آنجا که همه مشاوران املاک متصل به سایت املاک و مستغلات کشور هستند، هر نوع قراردادی در دفاتر آنان اعم از رهن، اجاره، خرید و فروش باید درسامانه  املاک و مستغلات ثبت  شود.

«عزتی» درباره تداوم تخلفات مشاوران املاک در عدم صدور
«کد رهگیری»، اظهار کرد: در خصوص ثبت کد رهگیری هیچ دفتر مشاور املاکی حق دریافت وجه را ندارد.

وی با بیان اینکه اخذ کد رهگیری برای معاملات رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای است، و فقط حق دریافت حق کمیسیون(حق العمل تنظیم قرارداد) مربوط به معامله را دارند ادامه داد: در خصوص دریافت کد رهگیری اگر مبلغی از سوی طرفین معامله دریافت شود، تخلف و خلاف قانون و مقررات است.

رئیس اتحادیه بنگاهداران شهرستان قروه گفت: حتی اگر طرفین معامله نخواهند که کد رهگیری اخذ و در قرارداد ثبت شود، مشاوران املاک موظف اند کلیه معاملات خود را در سامانه ثبت کنند و کدرهگیری را صادر کنند.

عزتی خاطر نشان کرد؛ قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری نداریم و هر نوع معامله ای املاک و مستغلات که در دفاتر مشاوران املاک تنظیم می‌شود، باید برای آن کد رهگیری اخذ شود و چنانچه کد رهگیری نگیرند، تخلف صنفی محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مشاوران املاک دارای پروانه کسب بر اساس ماده ۲۸ نظام صنفی در صورت عدم صدور کد رهگیری برخورد می‌شود و دفاتر آنها پلمب و در صورت ادامه تخلف تا ابطال پروانه پیگیری خواهد شد.

عزتی تاکید کرد: مردم هنگام مراجعه به دفاتر مشاوران املاک بخواهند که هر نوع قرارداد خرید، فروش، اجاره، رهن… را با کد رهگیری بدون پرداخت اخذ وجه اضافه تنظیم کنند.

لازم به ذکر است ‌‌‌؛ هیچ مشاور املاکی حق ندارد برای قرارداد های مشاور املاک دیگر کد رهگیری صادر کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9434
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.