حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

ثبت خاطره از پاییز هزار رنگ کردستان / سدها پرآب شد

  • کد خبر : 3226
  • 06 آذر 1401 - 8:05
ثبت خاطره از پاییز هزار رنگ کردستان / سدها پرآب شد
با بارش باران پاییزی، کم کم فصل خزان برگ‌ها به پایان خودش نزدیک شده و این فرصت، زمان مناسبی برای ثبت خاطرات با پاییز هزار رنگ است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، بارش باران رحمت الهی که از دیروز در کردستان آغاز شده علاوه بر خلق صحنه‌های زیبا، به تقویت منابع آبی هم کمک کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه اکثر سد‌های استان کمبود آب ندارند گفت: با توجه به اشباع زمین تمامی رواناب حاصل از باران‌های اخیر وارد سد‌ها می‌شوند.

آرش آریانژاد افزود: بر اساس آخرین نتایج حاصل از موسسه تحقیقات منابع آب و هواشناسی، کردستان شاهد ورود به سومین سال پیاپی خشکسالی است و از ابتدای سال زراعی جاری در مجموع ۵۲ میلی‌متر بوده که نسبت به پارسال ۲ تا سه درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه در چند سد استان، رواناب جریان پیدا کرده است، اضافه کرد: رواناب در سدهای عباس آباد، گاران، زیویه چراغ ویس و زیویه جریان یافته و مخازن سدها در حال سیراب شدن است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان، سد‌های تامین آب شرب در استان از نظر مخزن به نسبت مدت پارسال تغییر کاهشی ندارد.

آریانژاد افزود: تنها سدی که مخزن آن کاهش داشته، سد قشلاق سنندج است که ۱۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته ولی با کار‌های مناسب در حوزه پدافند غیرعامل و انتقال ماهانه پنج میلیون مترمکعب از سد آزاد به مخزن سد قشلاق و انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، این مشکل نیز مرتفع شد.

وی گفت: با تامین به موقع اعتبار سامانه انتقال آب از سد آزاد، این طرح در مراحل پایانی است و هزار لیتر بر ثانیه از یکشنبه هفته گذشته وارد شبکه آب شرب شهری شده و تا یک هفته تا ۱۰ روز دیگر مرحله دوم به همین میزان وارد مدار می‌شود.

آریانژاد یادآور شد: با اتمام این طرح قرار است ۵۷ میلیون مترمکعب از سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب سنندج تزریق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3226
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.