حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیر فرودگاه‌های استان کردستان:

تعداد پروازهای سنندج_تهران به ۴ پرواز در هفته می‌رسد

  • کد خبر : 12197
  • 23 خرداد 1402 - 7:36
تعداد پروازهای سنندج_تهران به ۴ پرواز در هفته می‌رسد
مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان گفت: با اضافه شدن دو برنامه پروازی در روزهای چهارشنبه و جمعه، تعداد پروازهای سنندج_تهران به ۴ پرواز در هفته می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، فرودگاه بین‌المللی سنندج یکی از مجهزترین فرودگاه‌های ایران است که نه تنها هیچ پرواز خارجی ندارد بلکه در پروازهای داخلی آن هم تنها تهران به سنندج با مشکل عدیده روبه‌رو است. در سال ۱۳۴۷ شمسی پروژه ساخت فرودگاه جدید مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۵۰ ساخت این فرودگاه آغاز و در همان سال اولین پرواز توسط شرکت هواپیمایی هما و با هواپیمای فوکر F-27 انجام شد.

پروازهای فرودگاه سنندج از یکم آذرماه سال گذشته به دلیل اختلاف مالی بین ایرلاین‌ها با هندلینگ زمینی و از سوی دیگر عدم اهتمام کافی از سوی مسئولان استان رسماً تعطیل شد.

حال امیر عباس نظری‌زاده، مدیر فرودگاه‌های استان کردستان از برقراری تعداد دو پرواز در مسیر تهران-سنندج بالعکس از ۲۴ خرداد ماه خبر داد و گفت: این دو پرواز به صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه و جمعه و به صورت مستمر انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو پرواز به صورت رفت و برگشت سنندج-تهران در روزهای شنبه و پنج‌شنبه انجام می‌شود، افزود: با افزایش دو پرواز دیگر در روزهای چهارشنبه و جمعه، تعداد پروازها به ۴ پرواز در طول هفته می‌رسد.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته به دنبال افزایش تعداد پروازها فرودگاه سنندج از طریق سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم پروازها را روزانه کنیم. هزینه هر مسافر در این مسیر پروازی برای شرکت هواپیمایی دو میلیون تومان برآورد شده است اما هزینه بلیط پرواز سنندج-تهران و بالعکس ۹۰۰ هزار تومان است که باید مابقی آن از راه دیگر جبران شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12197
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.