حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
قرآن‌پژوه کردستانی:

ترویج تعالیم و معارف قرآن کریم باعث رشد و شکوفایی آیندگان می‌شود

  • کد خبر : 18220
  • 10 مهر 1402 - 12:46
ترویج تعالیم و معارف قرآن کریم باعث رشد و شکوفایی آیندگان می‌شود
قرآن‌پژوه کردستانی گفت: ترویج تعالیم و معارف قرآن کریم به روش‌های مختلف در میان نسل جدید می‌تواند باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آیندگان شود.

وحید عیوضی قرآن‌پژوه کردستانی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی و در مراسم مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها که در شهر سنندج و با حضور قاریان قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تببین گفتمان سازی قرآن کریم، اظهار داشت: باید تلاش شود تا گفتمان قران کریم در جهان و در بین تمامی ملت‌ها تببین شود و مردم در اقصی‌نقاط جهان با کلام وحی آشنا شوند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که دشمنان اسلام با ایجاد پروژه قرآن هراسی به دنبال آن هستند تا مانع از گرایش مردم دنیا به سمت مکتب اسلام شوند و با استخدام افرادی اجیر شده به کلام الهی اهانت می‌کنند تا بتوانند به خیال خود مانع از اثرگذاری آیات نورانی قرآن بر قلب ملت‌های جهان شوند؛ در حالی که آیات قران با فطرت پاک انسان آمیخته است و کسی نمی‌تواند مانع از اثرگذاری آن شود.

این فعال قرآنی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی بین مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه قرآن، گفت: بدون شک مساجد نقشی محوری در ترویج فرهنگ قرآنی و مکتب قرآنی دارند و باید با آموزش کودکان و نوجوانان مسیر ایجاد رقابت سالم بین قاریان قرآن را هموار نمود و نسل نوجوان را با مفاهیم قرآنی آشنا کرد.

عیوضی ادامه داد: ترویج تعالیم و معارف قرآن کریم به روش‌های مختلف در میان نسل جدید می‌تواند باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آیندگان شود.

وی با بیان اینکه باید معرفت‌افزایی و توسعه و تبیین فعالیت‌های قرآنی از مهمترین اهداف امروز مسئولین باشد، افزود: باید تمام تلاشمان به‌گونه‌ای باشد که یک قدم به سمت معنویت ودرک درست مفاهیم قرآنی نزدیکتر شویم و زمینه رشد و تعالی بیشتر جامعه در این خصوص را افزایش دهیم.

این قرآن‌پژوه کردستانی در ادامه به اهمیت برگزاری رویدادهایی اینچنین اشاره نمود و بیان داشت: تلاوت قرآن حس بسیار خوبی به انسان می‌دهد که نمی‌توان آن را توصیف کرد و اینگونه برنامه‌ها می‌تواند کودکان و نوجوانان را با فرهنگ قرآنی بیشتر آشنا نماید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18220
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.