حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
استاندار:

تاخیر در اجرای طرح مسکن ملی قابل قبول نیست

  • کد خبر : 10753
  • 27 اردیبهشت 1402 - 8:53
تاخیر در اجرای طرح مسکن ملی قابل قبول نیست
استاندار کردستان از تاخیر در اجرای طرح‌های مسکن ملی در برخی شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت: زمین‌های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در شهری مثل بیجار مشکل توپوگرافی و معارض ندارد، پس تعلل در این رابطه قابل قبول نیست و بلافاصله باید کار شروع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مسکن کردستان با محوریت وضعیت شهرستان‌های بیجار و دیواندره اظهار کرد: دیگر در کلنگ‌زنی طرح های مسکن ملی شرکت نخواهم کرد، چون پروژه‌های کلنگ زنی شده هم با تاخیر و کندی پیش می‌رود و این اصلا قابل قبول نیست.

وی یادآور شد: مسکن ملی جزو تعهدات دولت و از اولویت‌های مورر تاکید رییس جمهور است و باید با جدیت دنبال شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: فرمانداران مسئول اجرای پروژه مسکن ملی در شهرستان ها هستند؛ بنابراین تعامل راه و شهرسازی و فرمانداران باید برقرار باشد.

تایید ثبت‌نام بیش از ۷۶ هزار متقاضی مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این نشست گفت: سهمیه ساخت مسکن ملی در استان ۳۶ هزار و ۷۴۸ واحد است که ۱۸۷ هزار و ۷۶۶ نفر ثبت نام کرده‌اند و ثبت‌نام ۷۶ هزار و ۳۲ نفر تایید شده است.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه ۹ دهم ثبت‌نامی‌های تایید شده در بیجار مجرد و در دیواندره این میزان ۱.۸ درصد است، افزود: در مجموع در استان ۳۲ درصد ثبت‌نامی‌های تایید شده مجرد هستند.

وی ادامه داد: تاکنون در بیجار ۵۶۸ متاهل و ۲۳۲ مجرد و در دیواندره هزار و ۷۲۹ متاهل و ۳۲۵ مجرد واریز وجه کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد: تعداد واحدهای ابلاغی مسکن ملی دیواندره هزار و ۱۱۵ مورد است که تا کنون ۱۳ هزار و ۱۴۶ نفر ثبت نام کرده اند و چهار هزار و ۲۳۰ نفر تایید شده است.

الیاسی اضافه کرد: در بیجار نیز هزار و ۷۰۴ واحد ابلاغ شده که تاکنون ۶ هزار و ۱۸ نقر ثبت نام کرده اند و ثبت نام هزار و ۷۱۷ نفر تایید نهایی شده است.

هزار و ۵۶۵ واحد مسکن روستایی در دیت ساخت

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان هم گفت: هزار و ۵۶۵ واحد مسکن روستایی در قالب طرح مسکن ملی در حال اجرا است که بیجار با ۳۵۵ واحد بیشترین طرح را به خود اختصاص داده است.

سعید رسولی ادامه داد: بنیاد مسکن در ۱۰ شهر از ۲۳ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، زمین هایی شناسایی کرده تا قابلیت الحاقی دارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10753
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.