حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
در گفتگو با مدیرکل ثبت احوال کردستان مطرح شد:

بیشترین ازدواج‌ و طلاق‌ها در کُردستان مربوط به کدام سنین می‌شود؟

  • کد خبر : 10320
  • 19 اردیبهشت 1402 - 8:11
بیشترین ازدواج‌ و طلاق‌ها در کُردستان مربوط به کدام سنین می‌شود؟
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شد که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۷۰۱ مورد شهری و ۲ هزار و ۳۶۴ مورد روستایی بود.

علی جوکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی اظهار کرد: پارسال میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۷.۹۸ سال و میانگین سن ازدواج بار اول زنان ۲۳.۷۲ سال بود.

وی افزود: بیشترین ازدواج ثبت شده بار اول مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله به تعداد چهار هزار و ۴۳۱ مورد بود که ۳۳.۹ درصد از کل ازدواج های ثبت شده مربوط به این گروه سنی است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده بار اول زنان هم مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله به تعداد سه هزار و ۵۴۷ مورد یعنی ۲۷.۱ درصد از کل ازدواج های ثبت شده مربوط به این گروه سنی است.

جوکار اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد پنج هزار و ۲۳۰ واقعه طلاق به ثبت رسید که چهار هزار و ۶۴۵ مورد آن شهری و ۵۸۵ مورد نیز روستایی بود، ضمن اینکه میانگین سن طلاق بار اول مردان۳۶.۲۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان ۳۱.۵۷ سال بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین طلاق ثبت شده بار اول مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله به تعدا هزار و ۲۷۶ مورد و به عبارتی ۲۴.۴ درصد از کل طلاق های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: بیشترین طلاق ثبت شده بار اول زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله به تعداد هزار و چهار مورد یعنی ۱۹.۲ درصد از کل طلاق های ثبت شده مربوط به این گروه سنی گزارش شده است.

کاهش ۴.۱ درصدی واقعه ولادت در کردستان

جوکار در ادامه به بحث ولادت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۸۹ واقعه ولادت به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۱ درصد کاهش داشت.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۶ هزار و ۷۹۲ مورد و روستایی پنج هزار و ۶۹۷ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد و دختران ۱۰ هزار و ۸۵۴ مورد بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان یادآور شد: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۳۰.۱ درصد است.

جوکار ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۷.۲ است؛ یعنی در مقابل هر۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده را ۳۰.۶۴ سال اعلام کرد و افزود: بیشترین فراوانی اسامی ثبت شده نوزادان پسر در سال گذشته مربوط به “محمد” با ۵۸۸ مورد، “آیهان” ۳۷۹، “شاهان” ۳۲۵، “آراد” ۲۶۲ و “میران” با ۲۱۲ مورد بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در بین نوزادان دختر نیز بیشترین اسامی به ترتیب مربوط به “آنیا” با ۴۱۱، “دلوین” ۲۷۳، “ماهلین” ۱۹۸، “آیلا” ۱۶۸ و “نیلا” ۱۶۶ بوده است.

جوکار یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد هفت هزار و ۸۸۲ واقعه وفات به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد وفات شهری را پنج هزار و ۳۱۹ و روستایی ۲ هزار و ۵۶۳ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد وفات ثبت شده مردان چهار هزار و ۵۳۱ مورد و تعداد وفات ثبت شده زنان سه هزار و ۳۵۱ واقعه بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۲۹ سال میانگین سن زنان فوت شده ۷۰.۰۱ سال بوده است.

جوکار به این اشاره کرد که نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۵.۲ است؛ یعنی درمقابل هر۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۳۵ واقعه وفات مردان به ثبت رسید.

صدور بیش از یک میلیون کارت ملی

مدیرکل ثبت احوال کردستان در ادامه اظهار کرد: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۸۴ مورد است که تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۴۰۰ مورد درخواست صدور کارت ملی دریافت شد.

جوکار با بیان اینکه میزان پوشش صدور کارت ملی در استان ۹۹.۳ درصد است، افزود: تا پایان سال گذشته، یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۴۵ عدد کارت ملی صادر شده است.

وی ادامه داد: سال قبل، ۸۷ هزار و ۹۵۵ جلد شناسنامه در استان صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10320
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.