حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
ملی پوش مریوانی روئینگ کشور در گفتگو با کردتودی:

به دنبال حضور در المپیک و کسب مدال در این رقابت‌ها هستم

  • کد خبر : 12251
  • 24 خرداد 1402 - 9:03
به دنبال حضور در المپیک و کسب مدال در این رقابت‌ها هستم
ملی پوش مریوانی روئینگ کشور که این روزها جهت حضور در مسابقات هانگژو چین آماده می‌شود، گفت: هدفم از حضور در این مسابقات کسب سکوی المپیک است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از مریوان، یکی از الگوهایی که می‌توان به جامعه معرفی کرد نخبگان و ورزشکاران و افراد موفق آن جامعه هستند توانسته‌اند افتخارآفرینی در عرصه‌های ملی و جهانی داشته باشند.

شیرزاد قادری قایقران صاحب عنوان مریوانی است که به منظور حضور در تورنمنت جهانی جایزه بزرگ قایقرانی همراه با تیم ملی روئینگ بزرگسالان کشورمان عازم روسیه نیز شد و تاکنون موفق به کسب چندین عنوان برتر مسابقات بین‌المللی و آسیایی شده است

وی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار کردتودی از دوران ورزش حرفه‌ای خود و برنامه‌های خود برای آینده پرده برداشت.

کردتودی: لطفا خودتان را معرفی کنید؟
بنده شیرزاد قادری هستم و ۲۲ سال سن دارم و در مریوان متولد شده‌ام و هم اکنون حدود ۱۰ سال است که در رشته قایقرانی فعالیت ورزشی دارم.

کردتودی: چگونه وارد عرصه قایقرانی شدید؟

سال ۹۳ یک تیم ملی قایقرانی به مریوان آمده بودند وقتی ملی پوش ها را می دیدم شور و شوق خاصی در درونم به‌وجود آمد و همین باعث شد که بنده در باشگاه ورزشی مریوان در رشته قایقرانی ثبت نام نمایم.

کردتودی:چطور وارد تیم ملی شدید؟
سال ۹۴ در اولین مسابقات نوجوانان شرکت کردم و رتبه سوم را کسب نمودم و بعد از آن به تیم ملی دعوت شدم و تلاشم را روز به روز بیشتر کردم تا از این تیم حذف نشوم و اکنون در رده بزرگسالان فعالیت میکنم.

کردتودی:آخرین حضورتان در مسابقات چه زمانی بوده است؟
آخرین حضورم در مسابقات، یک هفته پیش در مسابقات تورنمنت جهانی در مسکوی روسیه بود که ۱۲ روز در آنجا بودیم و از ۱۳۰۰ ورزشگاه کشورهای مختلف جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند و شکرخدا توانستم مقام ششم را کسب نمایم.

کردتودی: تاکنون چه مقام ها و رکوردهایی را کسب نموده اید؟
بنده در طول این ده سال فعالیت در رشته قایقرانی،  ۵ مقام آسیایی دارم که اولین مدال در سال ۲۰۱۵ در تایلند، دومین مدال سال ۲۰۱۷ در سنگاپور، سومین مدال طلا در سال ۲۰۱۸ در کره جنوبی و چهارمین و پنجمین مدال در آسیا به میزبانی ایران که دو مورد کاپ نقره را بدست آوردم و همچنین سال گذشته در مسابقات بزرگسالان در تایلند مقام سوم را کسب نمودم.

کردتودی: در آینده ورزشی خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟
در حال حاضر برای مسابقات هانگژو چین که شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود آماده می‌شوم و هدفم از این مسابقات کسب سکوی المپیک است.

کلام آخر؟؟
شهر مریوان با وجود دریاچه زریبار قطب قایقرانی است و افرادی در این شهر هستند که به رشته قایقرانی علاقه زیادی دارند لذا از مسئولین و مدیران درخواست دارم که به آن توجه کرده و با توجه به نقشی که هیئت ورزشی در کشور دارد از آنها حمایت نمایند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12251
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.