حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
امام جمعه سنندج در گفتگو با کردتودی:

بزرگترین افتخار اهل سنت کردستان عشق به امام حسین (ع) است

  • کد خبر : 14082
  • 31 تیر 1402 - 11:44
بزرگترین افتخار اهل سنت کردستان عشق به امام حسین (ع) است
ماموستا فائق رستمی گفت: محبت به اهل بیت(ع) در قلب و دل همه مسلمانان جهان تجلی پیدا کرده است و پیروی از قرآن کریم و حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) سعادت انسان را در دنیا و آخرت تضمین می‌کند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار داشت: امام حسین(ع) هم که فرزند رسول خدا می باشد، جزو همین اهل بیت(ع) بود که به دست مسلمان نماهای آن روزگار به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) از دو جنبه قابل بررسی است، گفت:اول اینکه کینه و عداوت برخی از رسول خدا خود زمینه ساز عداوت با اهل بیت(ع) و شهادت آنان به دست این کینه توزان شد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: از سوی دیگر ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) که در برابر دستگاه ظلم و جور آن زمان یعنی بنی امیه قرار گرفته بود، احساس تکلیف کرد که دین رسول خدا(ص) را دوباره احیا نماید که این کار برای دشمنان اسلام و حاکمان اموی غیرقابل تحمل بود، لذا به هر ترفند و به صورت کاملا ناجوانمردانه دستشان به خون فرزند رسول خدا آغشته شد.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است و بزرگان اهل‌سنت در مورد علاقه و محبت به امام حسین(ع) اشعار زیادی سروده‌اند.

وی اذعان کرد: قلب و درون مردم کردستان با محبت پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت آمیخته است، و کمتر خانواده‌ای در این استان را می توانید پیدا کنید که فرزندانشان را با عناوین، محمد، فاطمه، علی، حسن، حسین و …نامگذار‌ی نکرده باشند.

امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: محبت به اهل بیت و بخصوص امام حسین(ع) در وجود و جان مردم کردستان از اهل سنت و تشیع ریشه دوانده و این محبت ریشه در تاریخ دارد و هرگز در بین این مردمان کم نمی‌شود.

وی گفت: ارادت مردم کردستان به اهل بیت(ع) انکارناپذیر است و یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین(ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

ماموستا فایق رستمی ضمن تسلیت ماه محرم به تمام مسلمانان اظهار کرد: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است و بزرگان اهل‌سنت در مورد علاقه و محبت به امام حسین(ع) اشعار زیادی سروده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در دین اسلام و نزد پیامبر مکرم اسلام از چنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند که می‌فرمودند “دوست داشتن حسنین به معنای دوست داشتن و محبت به من است”.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: ارادت مردم کردستان به اهل بیت(ع) انکارناپذیر است و یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین(ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14082
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.