حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خبر داد:

برپایی ۱۷۰ موکب فرهنگی و هنری در «مهمانی امت احمد»

  • کد خبر : 1588
  • 18 مهر 1401 - 10:34
برپایی ۱۷۰ موکب فرهنگی و هنری در «مهمانی امت احمد»
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه کردستان برای نخستین‌بار میزبان جشن ملی «مهمانی امت احمد» است، گفت: در این ویژه‌برنامه ۱۷۰ موکب فرهنگی و هنری و ایستگاه پذیرایی برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان سنندج که در مجتمع فرهنگی نور این شهر با موضوع برنامه‌های هفته وحدت برگزار شد، با تبریک ماه مولود گفت: یکی از مهم‌ترین مشخصات مردم مؤمن کردستان برگزاری مراسم مولودی‌خوانی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول است که در مساجد، تکیا و خانفاه‌ها برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در ماه مولود نوای دف در جای جای این استان کردستان طنین‌انداز می‌شود، افزود: ارادت مردم این استان به پیامبر مکرم اسلام(ص) زبانزد است و براین اساس جایگاه مولودی‌خوانی در کردستان مشخص و ملموس است به گونه‌ای که بدون وساطت هیچ ارگان و نهادی، مردم به صورت خودجوش به دنبال برگزاری بهترین مراسم مولودی‎خوانی هستند، امسال هم برای بار اول کردستان غیور میزبان برگزاری مهمانی امت احمد(ص) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در این برنامه معنوی باشکوه که به میزبانی مردم کردستان و به صورت ملی برگزار خواهد شد قرار است ۱۷۰ موکب فرهنگی و هنری و ایستگاه پذیرایی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها تسهیل‌گر و پشتیبان مراسم هستند، گفت: این مراسم مردمی بوده و گروه‌های مردمی و تشکل‌های دینی و جهادی استان برگزار کننده مراسم هستند.

 

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: این کار برای بار اول در کردستان استارت زده می‌شود و امید است علی‌رغم برخی مشکلات به نحو مطلوب اجرا شود تا ان‌شالله زمینه و بستر برای برگزاری این مهمانی معنوی در سنوات آینده فراهم شود.

 

وی از وجود پنج استیج اصلی و حدود هفتاد ایستگاه فرهنگی و هنری در این مهمانی بزرگ خبر داد و اظهار کرد: یکی از این استیج‌ها مربوط به کودک و نوجوان است تا ساعاتی شور و شعف را برای کودکان رقم بزند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ضمن تأکید بر اینکه کلیت برنامه‌ها بگونه‌ای طراحی شده که همه افراد خانواده‌ها از این برنامه بهره‌مند شوند، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر این مهمانی بزرگ تمام تلاش خود را در راستای برگزاری مطلوب این برنامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1588
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.