حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان خبر داد:

بازدید ۲ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های کردستان

  • کد خبر : 31550
  • 14 فروردین 1403 - 14:21
بازدید ۲ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های کردستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تعداد دو میلیون و ۳۵ هزار و ۷۶۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، منصور مهرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری، بر اساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، تعداد دو میلیون و ۳۵ هزار و ۷۶۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و سنندج بوده است، افزود: همچنین در بازه زمانی اعلام شده ۴۰۱ هزار و ۲۱۹ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین از انجام ۸۵۴ فقره بازدید نظارتی در این ایام خبر داد و عنوان کرد: در بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای یک واحد تشویقی، ۵۲ واحد تذکر و چهار واحد اخطار کتبی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم، یادآور شد: امید است در سال پیشرو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌ازپیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گام‎های مثبتی برداریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31550
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.