حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
استاندار کردستان:

انگیزه‌های بازگشت معتادان به اعتیاد با اشتغالزایی از بین برود

  • کد خبر : 9625
  • 06 اردیبهشت 1402 - 8:04
انگیزه‌های بازگشت معتادان به اعتیاد با اشتغالزایی از بین برود
 استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین دلایل بازگشت معتادان بهبودیافته پس از خروج از کمپ، بیکاری و نداشتن شغل است که باید با ایجاد اشتغال برای آنان، این خلا از بین برود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: افرادی که با میل خود یا به هر نحوی در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند، باید زمینه توانمندسازی آنان را از طریق آموزش مهارت و ایجاد شغل برایشان فراهم کرد.

 

وی مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حرفه‌آموزی به معتادان را قابل تقدیر دانست و بر ادامه جدی‌تر این رویه تاکید کرد و افزود: هر چند شرایط کردستان در بحث آمار معتادان نسبت به خیلی از استان‌ها بهتر است اما همین وضعیت نیز قابل قبول نیست.

 

استاندار کردستان یادآور شد: کردستان باید استانی پاک باشد و این ظرفیت وجود دارد که از حیث موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و معتادان متجاهر، به استانی پاک تبدیل شود.

 

زارعی‌کوشا خواستار برگزاری مرتب جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مرکز و دیگر شهرستان‌ها شد و ادامه داد: باید نگاه و اشراف کامل‌تری نسبت به وضعیت اعتیاد در شهرستان‌ها داشته باشیم، بنابراین حضور فرمانداران در جلسات استانی ضروری است.

 

وی راه اندازی کمپ ماده ۱۶ را در سنندج کاری ارزشمند دانست و اضافه کرد: توسعه این کمپ از حیث حرفه آموزی، اشتغال و برون رفت معتادان از معضل اعتیاد ضروری است، ضمن اینکه نیاز است کمپ ماده ۱۶ بانوان نیز در مقیاسی کوچکتر ایجاد شود.

کشف ۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان

 

جانشین فرمانده انتظامی کردستان هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و ۳۶۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

 

سرهنگ لطف‌الله دارابی با اشاره به اجرای ۱۹۱ طرح مقابله با مواد مخدر در سال جاری توسط نیروی انتظامی، افزود: در این مدت ۲۵ کیلوگرم مواد شیمیایی پیش ساخته کشف و ۱۹ خودرو توقیف شد.

 

وی از تشکیل ۳۶۹ پرونده در سال جاری خبر داد و یادآور شد: بیشترین ماده مخدر کشف شده، تریاک بوده است.

 

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه ۱۷۱ نفر از دستگیرشدگان، بیکار یا دارای شغل کاذب بودند، ادامه داد: ۱۹۹ نفر از دستگیرشدگان بی‌سواد و مابقی از ابتدایی تا مقاطع تحصیلی بالا بودند.

 

سرهنگ دارابی بر ضرورت افزایش ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ استان تاکید و اضافه کرد: امسال ۵۶۰ نفر تحویل کمپ‌ها شدند که ۴۰۰ نفر آنان مربوط به سنندج بود.

ضرورت ایجاد شغل برای معتادان متجاهر

مدیرکل زندان‌های کردستان هم با اشاره به زندانی بودن ۵۵۰ معتاد متجاهر در زندان‌های استان، ادامه داد: باید برای ترک اعتیاد این افراد، فکر اساسی کرد، همچنانکه آموزش حرفه و پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال مهمترین راهکار است.

 

مجتبی محمدی بر ضرورت ایجاد شغل های تولید محور در قالب تعاونی تاکید کرد و افزود: کارگاه‌های بزرگ تولیدی برای معتادان متجاهر ایجاد شود تا معتادان دیگر به سمت مواد مخدر سوق پیدا نکنند.

 

حسن عسکری فرماندار سنندج هم گفت: در حال حاضر ۴۴۱ نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد سنندج نگهداری می شوند که ۲۳۹ نفر آنان در کمپ های بخش خصوصی و بقیه در کمپ ماده ۱۶ هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9625
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.