حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انجمن دف در استان کردستان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 20580
  • 09 آبان 1402 - 13:19
انجمن دف در استان کردستان راه‌اندازی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با عنایت به فعالیت مستمر هنرمندان عرصه موسیقی عرفانی و دف‌نوازی و با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، انجمن دف در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی اصغر دریایی روز سه‌شنبه در این رابطه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: کردستان خاستگاه دف و مولودی‌خوانی‌های باشکوه در وصف و نعت پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت آن حضرت است و همین خصیصه زمینه راه‌اندازی انجمن دف در استان کردستان با تاکید وزیر فرهنگ را فراهم کرد.

وی افزود: در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان جای انجمنی فعال در عرصه موسیقی عرفانی به ویژه دف بسیار خالی بود، همین امر موجب شد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد امتیاز راه اندازی انجمن دف به این استان اعطاء شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اضافه کرد: یکی از مصادیق شهر خلاق موسیقی سنندج پرداختن به عرصه موسیقی عرفانی بوده است و در شهر سنندج هنرمندان عرصه دف نوازی و مداحی در طول سال دارای فعالیت‌های بسیار چشمگیری بوده و نیازمند انجمنی برای ساماندهی بودند.

وی به فرآیند راه اندازی انجمن ملی دف اشاره کرد و گفت: ما در سطح استان برای همه هنرها و فعالیت‌های فرهنگی انجمن‌های فعالی داریم که به عنوان بازوان فرهنگی و هنری در برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات و همایش‌ها به اداره کل ارشاد کمک می کنند و حال در عرصه دف نیز صاحب انجمن شده‌ایم.

دریایی ضمن قدردانی از پیگیری‌های وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برای راه اندازی انجمن دف در کردستان گفت: راه اندازی این انجمن، در برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه ای دف و گردهمایی‌های این عرصه و شرکت گروه‌های دف نوازی در جشنواره‌های بین‌المللی و منطقه ای بسیار مفید وتاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20580
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.