حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
یادداشت؛

انتظارات امام خمینی (ره) از زنان جامعه ی اسلامی

  • کد خبر : 11721
  • 11 خرداد 1402 - 8:41
انتظارات امام خمینی (ره) از زنان جامعه ی اسلامی
تاکید حضرت امام خمینی (ره) بر مسأله ی حجاب نشان از بصیرت ایشان است، چرا که حجاب مانع کسب علوم و حقایق و مسائل فرهنگی زنان نیست بلکه موجب تقویت حریم عفاف و تحکیم ارزش انسانی و پالایش روح و عامل استحکام خانواده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امام زنان و بـانوان ايران را شـيردلانى مـى داند كـه بـا همـت والايشان اسـلام از قيد اسـارت بـيگانه بـيرون آمده اسـت. ايشـان بـانوان را خـواهرانى محـتـرم, عزيز و شجـاع مى داند كه دوشادوش مردان پـيروزى را بـراى اسـلام بـيمه كرده اند. امام از تـظاهرات پرشور و پشتيبانى زنان از اسلام, كه بـا فرزندان خردسال خود بـه خيابـانها آمده اند, تـشـكـر مى كـند و آرزو دارد خـداوند و امام عصر(ع)از آنان راضى باشند.
اهمیت جوانان در کلام امام خمینی (ره) 
حضرت امام خمینی (ره) خطاب به جوانان فرمودند؛ این جوانان جهادگرند که بذر انقلاب را در دل هر روستایی می‌کارند، و با آبادانی مناطق محروم است که هر روستایی و شهری محروم، سربازی می‌شود پاسدار انقلاب اصیل اسلامی خویش؛ چرا که امریکا و ایادی مزدبگیرش، خوب به این‌ نتیجه رسیده‌اند با جهاد مقدس فرزندان اسلام است که نهال انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای دورافتاده این آب و خاک به گل می‌نشیند.
لذا در این راستا ما وظیفه داریم در راستای تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی و پای کار تلاش کرده و وقت خود را کار ببندیم تا با تفکر و اتکا به خداوند متعال از هر گونه خدمتی به مردم دریغ نورزند چرا که خدمت به مردم در هر جایی برای مردم عبادت است.
انتظارات امام خمینی (ره) از زنان جامعه ی اسلامی
۱٫ مسئله ی حجاب و عفاف : تاکید حضرت امام خمینی (ره) بر مسأله ی حجاب نشان از بصیرت ایشان است چرا که حجاب مانع  کسب علوم و حقایق و مسائل فرهنگی زنان نیست بلکه موجب تقویت حریم عفاف و تحکیم ارزش انسانی و پالایش روح و عامل استحکام خانواده است و زنان ما با رعایت عفت عمومی می توانند در عرصه های مختلف جامعه نقش ایفا کنند.
۲٫ زن در خانواده: خانواده اولین نهاد اجتماعی و محل بروز و ظهور عواطف انسانی و رکن عمده جامعه است و زنان با تربیت فرزندان صالح می توانند محیط خانواده را تقویت کرده و در تربیت نقش فرزندان در تراز انقلابی برای آینده جامعه موثر باشند. و به تعبیر امام خمینی از دامن زن به معراج می رود لذا زنان با حفظ حریم خانواده در شرایط کنونی که استکبار جهانی با نقشه ی شوم خود، محیط خانواده را مورد هدف قرار داده اند و می توانند با تربیت انسان های صالح و مومن در زمینه سازی ظهور منجی بشریت موثر واقع شوند.
۳٫ حضور زن در عرصه های مختلف جامعه: حضرت امام خمینی (ره)  همواره خواهان حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه بودند و زنان را به فراگیری علوم گوناگون تشویق می کردند، حمایت بی دریغ حضرت امام خمینی (ره) از تحصیل و پیشرفت زنان در سیره و رفتار ایشان کاملاً مشهود است.
یادداشت از بتول سرکانی
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11721
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.