حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
امام جمعه سنندج:

امروز هیچ‌چیزی مهم‌تر از حفظ وحدت و همبستگی شیعه و سُنی نیست

  • کد خبر : 17865
  • 07 مهر 1402 - 13:19
امروز هیچ‌چیزی مهم‌تر از حفظ وحدت و همبستگی شیعه و سُنی نیست
امام جمعه سنندج هفته وحدت را هفته اتحاد و برادری مسلمانان دانست و گفت: در این برهه زمانی، هیچ چیزی به اندازه وحدت و همبستگی شیعه و سنی مهم نیست، چرا که دشمنان مدام دنبال ایجاد توطئه و تفرقه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت به همه مسلمانان، به شخصیت و عظمت حضرت محمد(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: زبان از وصف شخصیت نبی اکرم (ص) قاصر است، اگر سراسر تاریخ زندگی پیامبر اکرم (ص) را مطالعه کنیم، صداقت، مهرورزی، مهربانی، محبت، تواضع، فروتنی و قاطعیت در هدایت انسان‌ها به راه راست را خواهیم یافت.

 

وی بر ضرورت تبعیت مسلمانان از فرموده‌های خداوند و پیامبر(ص) برای سربلندی در دنیا و قیامت تاکید کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است و همه باید در رفتار و گفتار از آن حضرت پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی برسند.

 

امام‌ جمعه سنندج اهانت دشمنان به ادیان، کتاب آسمانی و پیامبر(ص) را محکوم کرد و افزود: مسیر قرآن و اسلام هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و در طول تاریخ هر قوم و طایفه‌ای که با این مکتب دشمنی کرده‌اند، نابود شده‌ و خواهند شد.

 

وی اخلاق و رفتار حسنه، مردمی بودن و مردم‌داری را از دیگر خصوصیات حضرت محمد (ص) ذکر کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود.

 

ماموستا رستمی تصریح کرد: امروز جای بسی تأسف است که افراد مغرض و مستکبر به نام آزادی بیان از روی استیصال، عجز و ترس به این پیامبر رحمت(ص) اهانت می‌کنند، این اقدامات مذبوخانه محکوم است.

 

وی حضرت محمد(ص) را الگوی اخلاق و اسوه حسنه بشری خواند و گفت: مسئولان از این سیره و روش الگوبرداری کنند.

 

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری هفته وحدت را هفته اتحاد و برادری مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی، هیچ چیزی به اندازه وحدت و همبستگی شیعه و سنی مهم نیست، چرا که دشمنان مدام دنبال ایجاد توطئه و تفرقه هستند.

 

ماموستا رستمی ابراز داشت: امیدوارم در سایه امنیت پایدار کنونی، وحدت و اتحاد مسلمانان حفظ و مشکلات جامعه بشریت برطرف شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17865
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.