حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی دهه مبارک فجر عنوان شد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰ طرح خدماتی و صنعتی در استان کردستان

  • کد خبر : 5342
  • 03 بهمن 1401 - 18:34
افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰ طرح خدماتی و صنعتی در استان کردستان
همزمان با دهه مبارک فجر از ۲۰۷ طرح گازرسانی، ۱۲۵ پروژه جهاد کشاورزی و ۱۰ طرح صنعتی در استان کردستان بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کردتودی، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ در سنندج اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر، ۲۰۷ طرح گازرسانی با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ میلیارد تومان در استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد طرح، ۶۸ روستای جدید و ۹۳ واحد تولیدی و صنعتی و ۲۶ کوخ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: در دهه فجر ۱۲۵ پروژه با ۲۶۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغالزایی برای ۲۸۲ نفر افتتاح می شود.

پیمان اسکندری با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها شغل ۸۷۱ نفر نیز تثبیت می‌شود، ادامه داد: از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح، آبی شدن ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاوشان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم گفت: در این حوزه، دهه فجر سه پروژه موزه مردم شناسی سقز، برجک پرنده نگری زریبار و اقامتگاه بوم گردی در روستای کولان مریوان، به بهره‌برداری می رسد.

افتتاح ۱۰ طرح صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با اشاره به اینکه در دهه فجر ۱۰ پروژه افتتاح می شود، ادامه داد: برای این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۱۹۱ نفر اشتغال ایجاد می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: به مناسبت دهه فجر، احداث و روکش ۲۱۵ کیلومتر راه به بهره برداری می رسد که ۱۰۳ کیلومتر آن احداث راه روستایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم اظهار کرد: در دهه فجر، ۲ ساختمان امداد و نجات جاده‌ای در باقرآباد سنندج و روستای شیخ عطار در مسیر جاده سنندج- مریوان به بهره‌برداری می رسد و عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده ای وینسار در قروه آغاز می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کردستان هم تعداد پروژه‌های قابل افتتاح را سه مورد عنوان کرد و افزود: از تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی مسکن که هزار و ۲۰۰ واحد آن سهم کردستان است ۱۰۰ واحد آن آماده تحویل است.

رضا طوسی ادامه داد: از پروژه ۷۷ واحدی نیز ۳۷ واحد آن آماده تحویل در دهه فجر است و ساختمان اداری سقز نیز به بهره برداری می رسد.

مدیر روابط عمومی شرکت برق کردستان هم اظهار کرد: دهه فجر، برای اولین بار جشن حذف شبکه سیمی برق در بخش شهری و روستایی چهار شهرستان کامیاران، سنندج، دهگلان و سروآباد و بخش شهری مریوان و دیواندره برگزار می شود.

کوهسار رسولی تبار ادامه داد: ۱۸ پروژه با ۷۳ میلیارد تومان هزینه در دهه فجر افتتاح می شود که اغلب در بخش تامین برق و توسعه و اصلاح شبکه است.

دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم تببین شود

مهدی رمضانی معاون امنیتی و سیاسی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب پروژه‌های دهه فجر، باید این موضوع را تبیین کنیم که خلاف تبلیغات دروغین دشمنان، نظام اسلامی کارآمد است.

وی یادآور شد: پروژه‌های مختلفی که به بهره‌برداری می رسد اثر جدی بر زندگی و معیشت مردم دارد و امسال هم طرح‌های قابل افتتاح مایه امیدواری است و باید اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اطلاع رسانی خدمات انجام شده را مصداق جهاد تبیین و جنبه عملی آن دانست و اضافه کرد: مردم باید بدانند در طول سال های گذشته، کشور را با وجود تحریم‌ها و جنگ اداره کردیم و این مهم نیازمند تبیین است.

رمضانی با بیان اینکه وجه دیگر دهه فجر راهپیمایی ۲۲ بهمن است، افزود: امسال همه باید گسترده‌تر از سال های گذشته در این راهپیمایی شرکت و حمایت خود را از نظام سیاسی مستقر اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن باید باشکوه تر برگزار شود چراکه دشمن روی کردستان تمرکز ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند استان به سال‌های وحشتناک دهه ۶۰ برگردد.

جدیت دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و سازمانی، ضرورت انعکاس توجه ویژه دولت به کردستان و سفر معاون اول رئیس جمهور به استان در دهه فجر، از دیگر مطالبی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم ضمن اشاره به اینکه برای دهه فجر شعارهایی انتخاب شده و شایسته است در افتتاحیه‌ها از این شعارها استفاده شود، بر ضرورت پیوست رسانه‌ای مناسب برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5342
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.