حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی رقم خورد؛

افتتاح نمایشگاه تولیدات تجسمی و خوشنویسی “عقیق سرخ” در سنندج

  • کد خبر : 4444
  • 13 دی 1401 - 12:32
افتتاح نمایشگاه تولیدات تجسمی و خوشنویسی “عقیق سرخ” در سنندج
پیش از ظهر امروز و به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ، نمایشگاه تولیدات تجسمی و خوشنویسی عقیق سرخ در سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و با ارائه آثاری از 25 هنرمند بسیجی کردستانی به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار کردتودی، پیش از ظهر امروز و در گالری سوره سینما بهمن سنندج نمایشگاه عقیق سرخ به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس دایر شد.

علی عباس داوود نیا مسئول سازمان بسیج هنرمندان در ارتباط با افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه برگرفته از تولیدات تجسمی و خوشنویسی ۲۵ نفر از هنرمندان بسیجی کردستانی است که به مدت یک هفته در گالری سوره سینما بهمن سنندج دایر می باشد.

وی با بیان اینکه ۳۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش درامده است افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و پایداری است که در روحیه شهید سلیمانی موج می زد.

داوودنیا ادامه داد: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت در جامعه نهادینه شود که ابزار هنر بهترین وسیله برای انتقال این مفاهیم است.

مکتب شهید سلیمانی یک موضوع بکر برای یک هنرمند متعهد است

در این مراسم حسن عسگری فرماندار شهر سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه شهید سلیمانی از جمله افرادی بودند که تمام عمر خود را وقف اسلام و وقف مردم ایران کردند؛ گفت: افراد زیادی در انقلاب اسلامی داریم که در مسیر شهید سلیمانی گام برمی دارند اما شهید سلیمانی ویژگی هایی داشتند که رهبر انقلاب از ان به عنوان مکتب شهید سلیمانی نام می برند.

وی ادامه داد: هنر متعهد نیاز به الگوهایی دارد که بتواند از ان الگوها تراوش کند و ان آثار هنری را که مردم و جامعه به دنبال ان هستند را به تصویر بکشد.

عسگری بیان داشت: مکتب شهید سلیمانی یک موضوع بکر برای یک هنرمند متعهد است که در تمام زمینه های فرهنگی هنری و سیاسی و نظامی سخن های بسیاری برای گفتن دارد و هنرمند می تواند این شاخص ها را با زبان هنر به آیندگان نیز منتقل نمایند.

وی بر لزوم توجه ویژه هنرمندان متعهد به شاخص های مکتب شهید سلیمانی تاکید نمود و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست و امروز باید هنرمندان متعهد ما در مسیر بیان ویژگی های مکتب شهید سلیمانی در قالب هنر قدم بردارند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4444
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.