حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
در سالروز رحلت حضرت امام (ره) صورت می گیرد؛

اعزام سه هزار زائر از استان کردستان به مرقد امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 10542
  • 23 اردیبهشت 1402 - 10:07
اعزام سه هزار زائر از استان کردستان به مرقد امام خمینی (ره)
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: سه هزار زائر از استان کردستان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام میشوند و برنامه های فرهنگی برای آنها درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نخستین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، ویژه ۳۴ سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور نمایندگان ادارت، سازمان‌ها و نهادهای عضو این ستاد در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد.

اعزام سه هزار زائر از استان کردستان به مرقد امام خمینی (ره)

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ابتدای این جلسه به شخصیت والای امام خمینی (ره) اشاره نمود و اظهار داشت:  معرفی شخصیت والای ایشان  به نسل جوان در جامعه امری بسیار ضروری می باشد و انتقال افکار و آثار آن حضرت به نسل های آینده وظیفه اصلی مسئولان و دستگاههای فرهنگی می باشد.

وی گفت: بعد از شش سال که زائران به حرم مطهر امام راحل به دلیل بیماری کرونا اعزام نشدند، امسال بیش از سه هزار نفر زائر با کمک دستگاه‌های اجرایی استان کردستان به حرم مطهر امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند.

وی از فرمانداران و مسئولان شهرستانی خواست برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد ارتحال و اعزام به حرم مطهر امام راحل انجام دهند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین برفعال بودن ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال و همچنین بزرگداشت سوم خرداد در سطح استان و شهرستان‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌های متنوع و در شأن حضرت امام خمینی (ره) در استان، اظهارداشت: جلسه جمع بندی برنامه‌های بزرگداشت برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کمیته های شش گانه امنیت، فرهنگی، اعزام، پشتیبانی، بهداشت و درمان و کمیته مراسمات فعال گردد 

سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از روزهای بیادماندنی و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی است که یاد آن باید به عنوان یکی از نشانه‎‌های همبستگی و مقاومت مردم در راه حفظ کیان کشور برای همیشه زنده بماند.

وی افزود: باید این مناسبت‌های تاریخی ملی و مذهبی را با اجرای برنامه‌های مناسب و هدفمند برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به از سرگیری اعزام علاقمندان برای حضور در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) پس از فروکش شدن کرونا، خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط در اعزام زائران کردستان برای شرکت در آیین شد.

وی در ادامه به بیان برخی اهداف اعزام زائران به مرقد مطهر امام خمینی(ره) پرداخته و بیان کرد: آشنا کردن نسل جوان با آرمان های انقلاب، زنده نگهداشتن یاد امام و تجدید میثاق با امام و شهدا، مقابله با توطئه های دشمنان و تجدید بیعت با رهبر انقلاب از اهداف مهم این سفر عرفانی می باشد.

شعبانی ادامه داد: لازم است که کمیته های شش گانه امنیت، فرهنگی، اعزام، پشتیبانی، بهداشت و درمان و کمیته مراسمات فعال گردد و اجرای برنامه های متنوع با حضور همه اقشار مختلف مردم مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سه هزار نفر از استان کردستان به حرم امام اعزام خواهند شد سهمیه شهرستان بانه ۲۲۰ نفر، بیجار ۴۱۰ نفر، کامیاران ۳۰۰ نفر، سروآباد ۲۰۰ نفر، سقز ۳۰۰ نفر، سنندج ۵۰۰ نفر، قروه ۴۱۰ نفر، دهگلان ۱۵۰ نفر، مریوان ۳۰۰ نفر و دیواندره ۲۱۰ نفر است لازم است که اکیپ های پزشکی، تعمیرات و پلیس راه این اتوبوس ها را همراهی کنند.

امام خمینی (ره) چهره درخشان پرنور تاریخ اسلام است

در ادامه مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: امام خمینی (ره) چهره درخشان پرنور تاریخ اسلام است چرا که بعد از پیامبر اکرم (ص) و مسائلی که برای امت اسلام پیش آمد ندای اسلام خواهی و ندای توحید را سر داد و ابر قدرت های پوشالی را که پشت طاغوت بودند به شکست کشاند.

وی ادامه داد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به امام شناسی داریم، لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل جوان و نوجوان ما با سیره و سلوک حضرت امام(ره) و ابعاد شخصیتی ایشان آشنا شوند.

رمضانی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام فرصت مناسبی برای امام شناسی این قشر است، تاکید کرد: امسال در برنامه اعزام زائران به حرم مطهر امام راحل خلاقیت بکار گرفته شود و بیشترین اعزامی‌ها از میان قشر جوان باشد.

وی گفت: لازم است که مجموعه ی دستگاه های اجرایی اعزام ۳ هزار نفر از مردم کردستان را با کیفیت، با احترام و از همه جهت معرفتی برگزار کنند و سعی شود که از قشر جوان و دانشجویان در این برنامه ها استفاده گردد.

رمضانی با اشاره به اینکه تاکید برگزاری برنامه های ملی بویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف شرعی، ملی و انقلابی است، اظهار داشت: اقتدار نظام در گرو برگزاری هر چه با شکوه تر ویژه برنامه های این ایام است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین به سالروز سفر مقام معظم رهبری مصادف با ۲۲ اردیبهشت اشاره کرد و افزود: سفر ایشان به استان کردستان یک خاطره  ماندگار تاریخی برای مردم کردستان است  و اردیبهشت معطری در ذهن همه مردم استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: این سفر برکات بسیار زیادی از جمله عمران و آبادانی داشت لذا پروژه‌های این سفر در فضای مجازی و رسانه ملی به نمایش درآید.

در ادامه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان این جلسه مقرر شد که تمام دستگاههای ستادی و اجرائی متناسب با فعالیت و با حداکثر توان خود در راستای هرچه بهتر برگزار نمودن سالگرد مراسم ارتحال امام خمینی (ره) اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10542
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.