حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مسکن در پیچ و تاب تأمین زمین؛

استشمام بوی ناامیدی از پروژه نهضت ملی مسکن در استان کُردستان!

  • کد خبر : 9552
  • 04 اردیبهشت 1402 - 10:10
استشمام بوی ناامیدی از پروژه نهضت ملی مسکن در استان کُردستان!
حدود یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و چشم امید مردم به ساخت مسکن دوخته شده است، وعده‌ای که به‌عنوان اصلی‌ترین شعار دولت فعلی از ابتدای آغاز به کار مطرح شد و رئیس جمهور وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را به مردم داد تا بار دیگر رویای خانه‌دار شدن به واقعیت نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، در حالی که مسکن به‌عنوان سرپناه یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر فردی است که دولت‌ها وظیفه تسهیل جهت تامین آن را بر عهده دارند، در کشور ما طی سال‌های گذشته توجهی که باید را از سوی دولت‌ها در این حوزه شاهد نبوده‌ایم، دولت نهم طرح مسکن مهر را کلید زد و بسیاری از افراد که عموما از قشر ضعیف جامعه بودند را خانه‌دار کرد، اما ضعف‌هایی هم در اجرای این طرح وجود داشت که کیفیت ساخت یکی از این ضعف‌ها است.

دولت یازدهم که طرح مسکن مهر را مضحک می‌دانست و به نظر می‌رسید طرح بهتری برای اجرا در حوزه مسکن در چنته دارد هم، طی ۸ سال هیچ اقدامی در حوزه مسکن انجام نداد و در سال پایانی از اقدام ملی مسکن سخن گفت و یک طرح ناموفق را نیمه‌کاره رها کرد.

با توجه به اینکه تامین مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌رفت، دولت سیزدهم اصلی‌ترین شعار خود را بر موضوع مسکن معطوف کرد و با یک طرح خوب، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال را به مردم داد تا بار دیگر روزنه امیدی برای گشودن گره کور مسکن در دلها جوانه بزند.

متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان به بیش از ۱۸۶ هزار نفر رسید

متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان به بیش از ۱۸۶ هزار نفر رسید و این در حالی است که هنوز هیچ واحدی آماده بهره برداری نیست، مسوولان نبود زمین را عامل تاخیر در اجرای این طرح اعلام می‌کننند و با این وجود می‌گویند، تا ۲ ماه آینده یعنی پایان خرداد زمین مورد نیاز تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در مجموع ودر هشت فاز ثبت نامی ۱۸۶ هزار و ۳۵۴ نفر از اهالی شهر‌های این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که شهرستان سنندج با ۶۶ هزارنفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن کردستان ۸۷ هزار ۲۳۹ واحد است.

وی ادامه داد: پالایش متقاضیان مراحل قبلی انجام واز کل هفت مرحله قبلی حدود ۷۵ هزار نفر تایید نهایی شده و پالایش متقاضیان مرحله آخر نیز در روز‌های آینده وتا پایان فروردین شروع می‌شود.

الیاسی گفت: در مجموع از ثبت نامی‌های مراحل اولیه که تایید نهایی شده اند تاکنون نه هزارو ۳۶۷ نفر واریز وجه انجام دادند.

به گفته الیاسی در سنندج سه هزارو ۶۳۳ نفر وجه را واریز کرده که تاکنون برای سه هزارو ۵۸۹ نفر از این افراد زمین تامین شده است، برای بقیه متقاضیان تاییدن‌هایی شده در سامانه هم زمین در حال تهیه بوده و مراحل اولیه ودریافت پیش سند انجام شده و به زودی برای احداث واحد مسکن این افراد اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9552
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.