حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
آزادی ۱۴۴ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

استاندار: مشارکت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمينه‌ساز تکریم انسانیت است

  • کد خبر : 15186
  • 21 مرداد 1402 - 11:53
استاندار: مشارکت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمينه‌ساز تکریم انسانیت است
استاندار کردستان با بیان اینکه مهربانی و بخشش آیین این سرزمین و سخاوت شعاع نور یقین است، افزود: خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست منشاء خدمات ارزشمندی هستند و همواره در فرهنگسازی و نقش‌آفرینی در ارائه خدمات برای آزادسازی زندانیان صحنه‌های بی‌نظیری را خلق نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در جلسه شورای مهارت و مراسم آزادی جرائم غیرعمد زندانیان که با حضور جمعی از مدیران ارشد استان در محل زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات انسان دوستانه و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جزو باقیات‌الصالحات است و معتقدیم این امر خیر، تکریم و بزرگداشت انسانیت است.

وی با بیان اینکه مهربانی و بخشش آیین این سرزمین و سخاوت شعاع نور یقین است، افزود: خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست منشاء خدمات ارزشمندی هستند و همواره در فرهنگ سازی و نقش آفرینی در ارائه خدمات برای آزاد سازی زندانیان صحنه‌های بی‌نظیری را خلق نموده‌اند.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از خیرین، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد مردمی دیه استان و همه کسانی که برای اقدامات خیرخواهانه و کمک انسان دوستانه به انسان‌های نیازمند خصوصا زندانیان جرائم غیر عمد که منتج به بازگشت آنان به آغوش خانواده می‌شود، گفت: برترین و بهترین بندگان نزد خداوند کسانی هستند که با اعمال خود در راستای رضایت و خشنودی خدا برای خدمت به مردم گام برمی‌دادند.

زارعی کوشا با تاکید بر مهارت آموزی عنوان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده‌ای که در نظام آموزشی ما سالیان متمادی مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته‌است  فارغ‌التحصیلانی هستند که بدون مهارت فارغ‌التحصیل می‌شوند و امکان ایجاد شغل برای آنان چون مهارتی ندارند، دشوار است.

وی با ذکر اینکه خوشبختانه در حال حاضر در استان قدم‌های خوبی در راستای مهارت آموزی برداشته شد‌ه است اما هنوز تا نقطه مطلوب بر اساس نیاز و بزرگی مسئله بیکاری در استان نیز فاصله بسیار است، افزود: طبق گزارش‌های رسیده، تاکنون ۱۵ هزار  دوره آموزشی ارائه شده است  که اگر از این آمار طبق محاسبات فقط ۲۰ درصد به اشتغال منتج  شود، برای ۳هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

استاندار کردستان در ادامه ، مهارت آموزی را مهمترین مانع و عامل عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان نام برد و گفت: ایجاد اشتغال و استقلال مالی  مانعی برای ارتکاب جرم است و این امر در زندانی شدن مجدد زندانیان نقش بسزایی دارد.

استاندار کردستان با اشاره به نقش سازنده مهارت آموزی و ضرورت اهتمام ویژه به آموزش‌های تخصصی ، اشتغال زندانیان بعد از آزادی را گامی موثر در راستای بازگشت این قشر به جامعه و آغوش خانواده عنوان کرد.

طبق اظهارات زارعی کوشا در شهرک‌های صنعتی با کمک و همت تولیدکنندگان و صنعتگران جهت اشتغال زندانیان بایستی مسیر جدیدی آغاز شود تا با بکارگیری زندانیان که به هر دلیلی گرفتار بند شده‌اند از بازگشت مجدد آنان بکاهیم.

وی در مراسم آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد استان اظهار کرد:
امید است با مشارکت خیرین و بهره‌مندی از ظرفیت های حمایتی دیگر ، زندانیان  جرائم غیر بخشوده شوند چراکه سخاوت،  نیکوکاری و بخشش مال و دارایی  یکی از افتخارات فرهنگ غنی اسلام و یکی از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌هاو نیازمندی‌های جامعه در ابعاد مختلف محسوب می‌شود.

گفتنی است ؛ امروز با حضور استاندار و دیگر مسئولین با مشارک خیرین استان، ستاد دیه و مساعدت بنیاد مستضعفان ،  ۱۴۴ زندانی جرائم غیر عمد در کردستان از بند رهایی یافته و آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15186
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.