حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
مدیرکل ثبت احوال کردستان:

آمار ازدواج در کردستان ۱۲.۸ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 3980
  • 24 آذر 1401 - 7:54
آمار ازدواج در کردستان ۱۲.۸ درصد کاهش یافت
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، هشت هزار و ۴۰۷ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۸ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، علی جوکار روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان اظهار داشت: بیشترین نرخ ازدواج ثبت شده در این بازه زمانی مربوط به شهرستان کامیاران با ۱۰.۳ در هزار و کمترین نرخ ازدواج ثبت شده مربوط به شهرستان بیجار با ۵.۷ در هزار است.

وی با اشاره به ثبت سه هزار و ۲۷۱ واقعه طلاق در سال جاری در استان، افزود: این میزان طلاق ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه نرخ خام حاصل از ثبت طلاق در استان سه در هزار بوده است، گفت: امسال شهرستان کامیاران با ۳.۹ در هزار بیشترین و شهرستان سروآباد با ۱.۳ در هزار کمترین نرخ طلاق را داشتند.

جوکار یادآور شد: از مجموع طلاق‌های ثبت شده، ۱۱.۳۶ درصد زوجین طول مدت ازدواج(دوام زندگی) آنها کمتر از یکسال، ۱۲ درصد یک تا ۲ سال، ۷.۷ درصد ۲ تا سه سال، ۷.۲ درصد سه تا چهار سال و ۶ درصد چهار تا پنج سال بوده است.

به گفته وی در مجموع ۴۴ درصد طلاق‌های ثبت شده در سال جاری مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک بوده است.

پرداخت بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج

رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از اول امسال تا پایان آبان ۱۳ هزار و ۹۰۱ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شد، گفت: از این میزان بانک ملت سه هزار و ۷۵۴ فقره، بانک تجارت ۲ هزار و ۳۲۲ فقره، بانک ملی ۲ هزار و ۱۵۵ فقره، بانک سپه هزار و ۶۲۲ فقره، بانک کشاورزی ۸۵۱ فقره، بانک صادرات ۶۶۸ فقره، بانک رفاه ۶۴۰فقره، بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۹۴ فقره، بانک مسکن ۵۸۹ فقره، بانک توسعه تعاون ۵۹ فقره و پارسیان ۴۷ فقره پرداختی داشته است.

علی اشرف یوسفی قیاسی با بیان اینکه در هشت ماهه سال گذشته تسهیلات پرداختی ازدواج ۱۶ هزار و ۵۱۷ فقره بود، اظهار داشت: در این میان بانک ملی با چهار هزار و ۶۷۲ فقره، ملت با سه هزار و ۸۱۲ فقره و تجارت با هزار و ۹۵۵ فقره بانک‌های اول تا سوم بودند.

وی با بیان اینکه همچنین در ۲۰ روزه آذر امسال نیز هزار فقره تسهیلات در استان پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر ۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج در پشت نوبت پرداخت قرار دارد، ضمن اینکه در مکاتبات با شعب خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و در اولویت قرار دادن آن شده‌ایم.

معاون امور امور اجتماعی سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه اقدامات لازم برای ترویج سبک زندگی اسلامی در استان انجام نشده است، گفت: تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، فردی گرایی، تغییر جنیست، روی آوردن به نگهداری حیوانات خانگی و بالا بودن هزینه‌های مشاوره از جمله مشکلات حوزه جوانان و از دلایل تاخیر در ازدواج است.

سرهنگ مسعود ولئی خواستار عرم جدی مسوولان و نهادها و ارگان‌های مختلف برای افزایش ازدواج و ترویج سبک زندگی در میان جوانان شد و افزود: در حال حاضر آمار طلاق در استان رو به افزایش است و باید با جدیت به این حوزه ورود کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3980
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.