حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
رئیس دادگستری شهرستان دهگلان:

۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دهگلان پلمب شد

  • کد خبر : 12998
  • 10 تیر 1402 - 7:13
۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دهگلان پلمب شد
رئیس دادگستری شهرستان دهگلان از پلمب ۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در دشت دهگلان خبر داد.

عبدالقادر افتخاری مهر رئیس دادگستری شهرستان دهگلان در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی کردتودی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون با هدف کمک به بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از این سفره‌های خدادادی، ۵۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان دهگلان پلمب شده است.

وی اضافه نمود: حدود ۱۷۰۰ حلقه چاه مجاز در شهرستان دهگلان وجود داشته و می‌توان با قاطعیت گفت که به همین مقدار نیز در دهگلان چاه‌های غیر مجاز و غیر قانونی وجود دارند، که با وجود اینکه طبق دستورات قضایی از ادامه حفاری جلوگیری شده اند، دوباره و این بار با حفاری بیشتر اقدام به حفر چاه می کنند.

افتخاری مهر در اشاره به پلمب چاه‌های آب غیر مجاز در دهگلان عنوان کرد: در صورت ادامه فعالیت این دستگاه‌های غیر مجاز در شهرستان در آینده‌ای نزدیک قطعاً با کمبود آب مواجه خواهیم شد، اگر با این رویه پیش برویم تا چند سال آینده خبری از دشت سرسبز لیلاخ نخواهد بود بلکه باید بگوییم کویر لیلاخ و دیگر اثری از آب نخواهد ماند.

وی با اشاره به رفع تصرف شدن اراضی ملی در دهگلان در ادامه بیان داشت: تاکنون و طی سال جاری (۹ ماهه سال قبل) بالغ بر ۱۹۰ هزار متر مربع (۱۹ هکتار) از اراضی ملی شهرستان دهگلان رفع تصرف شده و حدود ۴۰ مورد قلع و قم و تغییر غیر مجاز اراضی ملی به زراعی را در دهگلان داشته که در اقدام به موقع رفع تصرف گردید.

افتخاری مهر، رئیس دادگستری دهگلان به ورودی و خروجی پرونده های قضایی در شهرستان دهگلان اشاره و در ادامه افزود: به صورت میانگین سالانه بالغ بر ۲۰ هزار پرونده در دادگستری تشکیل شده و همین تعداد تقریباً خروجی و حکم در شهرستان صادر می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دهگلان با کثرت ورودی پرونده های قضایی مواجه هستیم و انتظار می رود که تعداد ورودی پرونده های قضایی کاهش پیدا کند، متأسفانه پرونده های طلاق در شهرستان افزایش یافته و موضوعاتی همچون اعتیاد و فضای مجازی سبب شده تا ورودی پرونده های خانوادگی افزایش یابد و این معضل متأسفانه، در آینده نه چندان دور، آسیب ها و اثرات خودش را نشان خواهد داد‌.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12998
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.