حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان:

۴۳ درصد منازل مسکونی روستایی کردستان مقاوم سازی شده است/ تسهیلات مسکن روستایی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت

  • کد خبر : 8601
  • 20 فروردین 1402 - 13:11
۴۳ درصد منازل مسکونی روستایی کردستان مقاوم سازی شده است/ تسهیلات مسکن روستایی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت
مدیر کل بنیاد مسکن کردستان گفت: با احداث سالیانه 4 هزار واحد مسکن روستایی، جشن پایان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال ۱۴۱۰ برنامه‌ریزی شده است که این مهم در کردستان نیز محقق خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سعید رسولی مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بنیاد مسکن به عنوان یک دستگاه اجرایی مهمترین فعالیتش تامین مسکن محرومین است که در این حوزه خوشبختانه خدمات قابل توجهی انجام شده است به طوریکه احداث ۴ هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار داده شده است تا بتوان تا پایان سال ۱۴۱۰ جشن اتمام مقاوم سازی مسکن روستایی را در کردستان بگیریم.
احداث سالانه ۴ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان
وی گفت: در سال گذشته یکی از چالش های بنیاد مسکن، ارائه ی وام ۲۰۰ میلیون تومانی به مسکن های روستایی با بازپرداخت ۲۰ ساله بود که با همکاری بانک های عامل ۳ هزار و ۳۵۱ متقاضی به بانک جهت عقد قرارداد معرفی شده است لذا از بانک های عامل تقاضامندیم که در این امر ما را همراهی کنند چرا که پایان شهریور ماه اتمام کارهای عمرانی است.
وی خطاب به روستاییان اظهار داشت : امسال تسهیلات مسکن روستایی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و همان ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد خواهد بود.
وی با بیان اینکه ۴۳ درصد مسکن روستایی در کردستان مقاوم سازی شده است و ۵۷ درصد در معرض آسیب هستند ادامه داد: با همکاری بانک های عامل، از سال ۸۴ تا الان، ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن روستایی در کردستان نوسازی و مقاوم سازی شده است.
هر جا آسیبی اتفاق بیفتد این نهاد متولی بازسازی است 
رسولی ادامه داد:  تفاهم نامه مبنی بر ساخت ۳۶۱ واحد مسکن محرومین با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد بسته شده است که ۷۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر جا آسیبی اتفاق بیفتد این نهاد متولی بازسازی است که تاکنون بنیاد مسکن کردستان یکی از دستگاه‌های پای کار بوده است.
وی اضافه کرد: در زلزله سال ۱۳۹۶، دو هزار و ۱۵۲ واحد خسارت دیده ، در سیل ۱۳۹۸، دو هزار واحد خسارت دیده و در زلزله سال ۱۴۰۰ نیز ۶۲۴ واحد خسارت دیده بازسازی و تعمیر گردید.
مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان اضافه کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن کردستان، ۵ هزار و ۲۷۰ واحد مسکن محرومین ویژه اقشار ضعیف جامعه ساخته و تحویل داده شده است که ۶۰ واحد نیز از تامین اعتبارات بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته است.
برای بیش از دو هزار واحد زمین تامین شده است
رسولی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفین برای ساخت هزار واحد مسکونی محرومین منعقد شد که تاکنون ۳۵۰ واحد آن آغاز شده و در سال جاری نیز مابقی این واحدها آغاز می‌شود.
سولی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان و بیجار در قالب طرح جهش مسکن ۳ هزار و ۴۰۵ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که برای بیش از دو هزار واحد زمین تامین شده و برای مابقی نیز تا پایان خردادماه امسال زمین تامین و عملیات اجرایی شروع می‌شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۷ هزار و ۴۰۵ واحد از سهمیه نهضت ملی هم در استان کردستان شروع شده است.
رسولی اذعان داشت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت متولی صفر تا صد نهضت ملی، بنیاد مسکن است که متقاضیان پالایش شده، ۴۵۱ نفر تایید نهایی شده و پس از تامین زمین به بانک معرفی می‌شوند.
رسولی خاطرنشان کرد: با کل اعتبارات، ۲۵۴ پروژه طرح هادی در روستاهای استان را اجرا خواهیم کرد.
کردستان یکی از استان‌های موفق در مطالعات طرح هادی روستایی است 
وی ادامه داد:  کردستان یکی از استان‌های موفق در مطالعات طرح هادی روستایی است که در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مطالعات انجام شده و اکنون بازنگری طرح هادی در دست اقدام است.
رسولی اظهار داشت: کردستان سال گذشته استان اول کشور در جذب قیر رایگان و آسفالت معابر روستایی شد و اعلام کرده‌ایم هر استانی نتواند سهمیه قیر را جذب کند کردستان آمادگی جذب آن را دارد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8601
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.