حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۲۵ درصد اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شده است

  • کد خبر : 2039
  • 30 مهر 1401 - 12:15
۲۵ درصد اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته رفع تداخل اراضی کشاورزی کردستان تا پایان امسال به 50 درصد خواهد رسید و تا پایان 1402 باید 100درصد اراضی کشاورزی در کرستان باید رفع تداخل شود.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، پیمان اسکندری صبح امروز در هفتمین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان اظهار کرد: اجرای طرح صدور سند برای کل اراضی کشاورزی تا پایان ۱۴۰۲ از برنامه‌های دولت است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از اراضی کشاورزی در کردستان از نظر پلاک و مساحت رفع تداخل شده است، اظهار کرد: ۴۶۰ هزار هکتار برابر با ۳۳۳ پلاک از اراضی کردستان تاکنون رفع تداخل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته رفع تداخل اراضی کشاورزی کردستان تا پایان امسال به ۵۰ درصد خواهد رسید و تا پایان ۱۴۰۲ باید ۱۰۰درصد اراضی کشاورزی در کرستان باید رفع تداخل شود.

اسکندری با بیان اینکه صدور سند اراضی کشاورزی یک بحث متقاضی محور است، گفت: بهره‌برداران هم باید به تحقق این برنامه کمک کنند و به پیگیری موضوع تمایل داشته باشد.

وی اضافه کرد: تمام زارعین استان برای تثبیت مالکیت و رفع صدور سند همکاری و همراهی لازم را با مجریان این برنامه داشته باشند تا بتوانیم این پروسه را تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: بسیاری از اختلافات و دعاوی که در مراجع قضایی در حوزه زمین مطرح است با این رفع تداخلات و صدور سند حل می‌شود و مراجعات به دادگستری در حوزه زمین به حداقل خواهد رسید.

اسکندری خاطرنشان کرد: ۱۷۲ هزار و ۸۹۲ هکتار برابر با ۲۱۶ پلاک از این اراضی غیرملی در استان نقشه کادست مورد تائید دستگاه نظارت دارد که تا کنون حدنگار ۱۴۷ هزار هکتار اراضی به اداره کل ثبت و اسناد ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی ملی رفع تداخل شده فاقد نقشه و قرارداد کاداست ۵۹ هزار و ۵۸۸ هکتار برابر با ۱۱۷ پلاک است و با توجه به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ را نمی‌توانیم انجام دهیم اداره کل ثبت و اسناد باید انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۷۰ هزار هکتار اراضی استان نیز نقشه کاداست انجام شده ولی رفع تداخل آن صورت نگرفته است، گفت: ۹۵ هزار هکتار در شهرستان سقز برابر ۱۲۰ پلاک رفع تداخل نشده ولی نقشه‌برداری انجام گرفته است.

اسکندری افزود: صدور اسناد اراضی کشاورزی در راستای تطبیق و مستندسازی در قالب قرادادی دنبال که این قرارداد در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال‌جاری به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه تا پایان این پروسه در مجموع هزار و ۴۲۵ پرونده از طرف شرکت طرف قرارداد به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های استان ارسال شده است، گفت: که این یک هزار و ۴۲۵ پرونده از سوی ادارات جهاد کشاورزی کردستان به اداره کل ثبت اسناد ارسال شد.

وی افزود: در ۱۳ مرداد ماه امسال با دستور دادستان مرکزی روند ادامه پیدا کرد که تا پایان شهریور ماه امسال براساس اعلام شرکت مجری ۴ هزار و ۱۴۵ پرونده مشمول پیگیری از طریق قانون تعیین تکلیف و یک هزار و ۶۱۳ پرونده مشمول پیگیری از تفاهم نامه صدور سند می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۰۰ پرونده به واحدهای ثبتی استان ارسال و مراحل صدور سند را طی می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2039
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.