حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۲۰ مرکز جامع سنجش در کردستان آماده ارایه خدمت به نوآموزان هستند

  • کد خبر : 24649
  • 21 آذر 1402 - 8:35
۲۰ مرکز جامع سنجش در کردستان آماده ارایه خدمت به نوآموزان هستند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیروهای تخصصی، آماده ارایه خدمات سنجش به نوآموزان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، طالب محمدی دوشنبه شب در نشست ستاد هماهنگی افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی استان کردستان اظهار داشت: طرح غربال‌گری ذهنی و جسمی کودکان در سنجش، یکی از گلوگاه‌های اصلی تأثیرگذار در آموزش دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: شناسایی به موقع مشکلات و نارسایی‌ها به منظور مداخله به‌هنگام و جای‌دهی فرد در سیستم آموزشی، از اهداف این طرح است.محمدی از پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در دو نوبت خبر داد و گفت: از مهرماه تا پایان آذر ۱۴۰۱، تعداد ۸ هزار و ۳۲۵ نوآموز و از دی‌ماه تا پایان شهریور ۱۴۰۲، تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۶ نوآموز استان از طریق پایگاه‌های سلامت و آمادگی تحصیلی در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی این مهم را حاصل تلاش بی‌وقفه همه دست‌اندرکاران در پایگاه‌های سنجش بیان کرد و با اشاره به همراهی دستگاه‌های دیگر در این زمینه، از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت هم‌افزایی در به‌ثمر رسیدن این طرح قدردانی کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به رویکرد جدید در سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پرداخت و با اشاره به آغاز رسمی این برنامه، گفت: کودکان ۴ تا ۶ سال مشمول سنجش سلامت در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ هستند.

طالب محمدی با بیان اینکه این طرح در رویکرد جدید به دنبال احصاء بانک اطلاعاتی جامعی از مشکلات ورودی‌های تعلیم و تربیت است، بیان داشت: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ بالغ بر ۵۷ هزار کودک ۴ تا ۶ سال مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه عمل اولیا و مراجعه برای سنجش اشاره کرد بیان داشت: فرایند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اولیا برای دریافت نوبت سنجش کودکان خود، به my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰ هزار تومان، اولیا در نوبت مقرر به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

محمدی تاکید کرد: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیروهای تخصصی، آماده ارائه خدمات سنجش به نوآموزان هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان به لزوم تجهیز هرچه بیشتر و افزایش نیروی انسانی مراکز جامع سنجش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش مشمولان طرح سنجش، مستلزم نگاه ویژه به فراهم کردن لوازم و تجهیزات است.

در ادامه این نشست، دیگر اعضای ستاد به ارائه نظرات خود در خصوص اجرای مطلوب سنجش سلامت در سال تحصیلی جاری پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24649
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.