حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

چرا ساخت نهضت ملی مسکن به کندی پیش می‌رود؟/توپوگرافی خشن زمین مهم‌ترین مانع پیشرفت مسکن در کردستان

  • کد خبر : 10431
  • 20 اردیبهشت 1402 - 11:11
چرا ساخت نهضت ملی مسکن به کندی پیش می‌رود؟/توپوگرافی خشن زمین مهم‌ترین مانع پیشرفت مسکن در کردستان
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: سهمیه کردستان در مسکن ملی بیش از ۳۶ هزار واحد است که بیش از ۱۱ هزار نفر تایید نهایی شده و ۱۳ هزار واحد آماده ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با توجه به گذشت بیش از ۳ سال از پروژه نهضت ملی مسکن شهر سنندج و کندی ساخت و همچنین عدم پیشرفت پروژه و افزایش بهای ساخت به علت افزایش شدید قیمت مصالح در کشور متاسفانه باعث گلایه شهروندان شده است.

جهانگیر الیاسی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان، اظهار داشت: سهمیه کردستان در مسکن ملی برای چهار سال ساخت ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد در شهرها و روستاهای استان است.

وی به تفکیک و تقسیم‌بندی ساخت مسکن ملی در استان پرداخت و گفت: در بخش روستایی ساخت ۱۶ هزار واحد، استیجاری ۵ هزار و ۷۶۰، بافت فرسوده ۱۲ هزار و ۲۲۷ و خودمالکی ۱۶ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: سهم سنندج در طرح اقدام ملی ۱۲ هزار و ۸۹۱ واحد است، که ۴۹ هزار و ۱۹۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار نفر در کردستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که بسیار بیشتر از سهمیه اختصاصی استان است.

الیاسی اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند و ۱۳ هزار واحد آماده کار احداث است.

وی توپوگرافی نسبتا خشن زمین را مهم‌ترین مانع نهضت ملی مسکن در کردستان اعلام کرد و گفت: این موضوع هزینه‌های آماده‌سازی و در نهایت پرداختی متقاضی را بالا می‌برد که نیاز است هزینه‌های آماده‌سازی در کردستان متفاوت با سایر استان‌ها در نظر گرفته شود.

الیاسی ادامه داد: کردستان از نظر جمعیت ۱۸مین استان کشور است اما از نظر تایید شده‌های متقاضی مسکن ملی، استان پنجم کشور است که اگر از نظر متقاضی نسبت به تعداد خانوار در نظر بگیریم، بعد از قم، رتبه دوم کشور داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآوری کرد: کردستان چند برابر تاییدشده نهایی، متقاضی مسکن ملی دارد و این جدای از توپوگرافی خشن زمین، موجب عقب‌افتادگی و زمان‌بربودن تحقق نهضت ملی مسکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۶۰ واحد مسکن مهر تعیین‌تکلیف نشده هم در استان کردستان وجود دارد که ۲۰۰ واحد آن اختلافات حقوقی با سازندگان است و در دادگاه دنبال می‌شود و مابقی را می‌توان با ۱۵ میلیارد توملن به نتیجه رساند.

الیاسی در پایان گفت: یکی از دلایل تاخیر برنامه‌های راه و شهرسازی، ضعف‌های سامانه نهضت ملی، اراضی کردستان از نوع ۱ یا ۲ هستند و تنها راه آن مستلزم بازنگری طرح جامع است که با سازمان ملی زمین و مسکن، شورای اراضی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتبه‌هایی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10431
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.