حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

پیش‌بینی تولید بیش از ۲۳۰ هزار تن گندم در اراضی بیجار

  • کد خبر : 12243
  • 24 خرداد 1402 - 7:39
پیش‌بینی تولید بیش از ۲۳۰ هزار تن گندم در اراضی بیجار
مدیر جهاد کشاورزی بیجار گفت: با توجه به میزان خوب بارندگی‌های های ابتدای سال تا کنون و شرایط آب و هوایی، طبق گزارش میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی بیجار، امسال بیش از ۲۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، میثم محمدپناه در جلسه هم اندیشی با تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مزارع گندم شهرستان بیجار را مطلوب است گفت: بارندگی‌های به موقع مناسب، اجرای طرح های مبارزه با آفت‌‌ها و سم پاشی مزارع از دلایل اصلی افزایش نرخ تولید گندم امسال در شهرستن بیجار است.

مدیرجهاد کشاورزی بیجار با تاکید بر اینکه کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور است گفت:
تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان بیجار که قطب تولید گندم کشور و استان کردستان است علیرغم کمبودهای این بخش، توانسته‌اند امنیت غذایی مردم را پایدار نگه دارند.

وی افزود: تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان در مراکز خرید گندم محیا شده است که با صیانت کامل این محصول از کشاورزان، خرید تضمینی گندم با حساسیت بیشتری اقدام شود.

محمدپناه با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت ها و سم پاشی به موقع اراضی و باغات اظهارکرد: در راستای مبارزه با آفت سن بیش از ۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در بحث سن مادر زیر پوشش قرار گرفته است.

وی با اشاره به جهش توزیع نهاده‌های کشاورزی گفت: بیش از یک هزار تن سهمیه کود شهرستان جذب و توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی بیجار گفت: ۶ پروژه حوزه آب و خاک همزمان با هفته جهاد کشاورزی در بیجار به بهره برداری خواهد رسید، طرح گلخانه قبا سرخ که فاز یک آن با تاخیر انجام شد، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح پرورش ماهی با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و‌ پروژه سیلو گندم ۶۰ هزار تنی با پیشرفت فیزیکی فعلی ۹۰ درصدی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی در بیجار است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12243
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.