حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
استاندار کردستان:

نهاد خانواده میراث بزرگ اجتماعی و معنوی است

  • کد خبر : 15255
  • 22 مرداد 1402 - 11:01
نهاد خانواده میراث بزرگ اجتماعی و معنوی است
استاندار کردستان گفت: نهاد خانواده میراث بزرگ اجتماعی و معنوی است که از گذشتگان به ما رسیده است و امروزه تهاجم سبک زندگی غربی به زندگی‌های ما در حال سلب این میراث است،  لذا تحکیم نهادخانواده می‌تواند تا حدودی این مشکلات را مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پیش از ظهر امروز همزمان با تحلیف و آغاز به کار مشاوران خانواده ،سامانه مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه (مسیر) در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان رونمایی شد.

در این مراسم استاندار کردستان ضمن تبریک به مدیران مراکز و مشاوران خانواده استان، اظهار کرد: سوگند شما برای پذیرش مسئولیتی خطیر و عهده‌دارشدن رسالتی که به شدت جزو ضروریات جامعه امروزی است را ارج می‌نهیم.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تصریح کرد: بخشی از مبنای گام دوم مرور گذشته است، اگر سال گذشته را مرور و ارزیابی کنیم، نقاط قوت و ضعف خود در این مسیر را بشناسیم، می‌توانیم برای ۴۰ سال آینده انقلاب پایه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: برنامه‌های حوزه اجتماعی و فعالیت‌های اجتماع محور تاکنون شاید از لحاظ کمیت کافی بوده باشد اما در اجرای برنامه‌های اثرگذار کیفی که در بهبود شرایط زندگی ایرانی اسلامی تاثیرگذار بوده است، غفلت کرده‌ایم.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده، شرایط زندگی زوجین، تک فرزندی و خانواده‌های امروزی را نگران کننده توصیف کرد و گفت: امروزه پدیده جمعیت دغدغه همه مسئولان است اگر برنامه‌ریزی موثری در این حوزه صورت نگیرد آینده نزدیک، آینده‌ای بسیار سخت و پرچالشی خواهد بود.

زارعی کوشا با اشاره به جلسه کارگروه پژوهش استان که هفته گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: محورها و اولویت‌هایی که برای سال ۱۴۰۲ مشخص شده بود بیشتر پیرامون تکنولوژی و صنعت بود ولی جایگاه مسائل، مطالعات و پژوهش‌ها اجتماعی که به ما مسئولان و دست‌اندرکاران مسیر را نشان دهد و راهبردها و راهکارها را مشخص کند، خالی بود.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه در حوزه اجتماعی، نقش مشاوران و کارشناسان رسمی در حوزه اجتماعی را مهم و حیاتی برشمرد و گفت: ورود مشاوران و کارشناسان این حوزه که به مداخلات پیشگیرانه خصوصا در حوزه طلاق منجر شود،  لازمه زندگی امروزی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تمرکز بر روی برخی امور همیشه نتیجه‌بخش و امیدوارکننده است، افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و  سبک زندگی بلاتکلیف امروزی که ما در جامعه شاهدش هستیم انتظار می‌رفت که منجر به افزایش آمار طلاق شود اما خوشبختانه با این تمرکز و برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توان گفت این آمار قدری، کاهش و شرایط بهبود یافته است.

زارعی کوشا یادآور شد: در فرهنگ اسلامی و حساب و کتاب الهی که ما تعلیم دیده و یادگرفته‌ایم گاهی تبعات کار خیر و یا قدم مثبتی به عنوان صدقه جاریه حتی بعد از مرگ شامل حال انسان می‌شود.

وی در ادامه  کمک به پیوند زندگی و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها را مهم بیان کرد و یادآور شد:نهاد خانواده میراث بزرگ اجتماعی و معنوی است که از گذشتگان به ما رسیده است و امروزه تهاجم سبک زندگی غربی به زندگی‌های ما در حال سلب این میراث است،  لذا تحکیم نهادخانواده می‌تواند تا حدودی این مشکلات را مرتفع سازد.

استاندار کردستان از مرکز بزرگ، بزرگواران در جامعه روحانیت اهل سنت و تشیع درخواست کرد نسبت به این امر تمهیداتی در حوزه طلاق بیاندیشند چراکه می‌توان با کمک گرفتن از مشاورخانواده در دادگاه خانواده، طلاق با سازش پایدار به پیوند منجر شود.

وی با ذکر اینکه در حوزه جمعیت  یک نوع طراحی و تمرکز  نقطه‌ای شروع شده است افزود: در سطح استان، شهرستان‌ها، دهستان‌ها و روستاها عواملی که منجر به طلاق شده و موثر است را با جزئیات کامل ارزیابی کرده‌ایم و قصد داریم امسال به عنوان یکی از تکالیف به فرمانداران محترم ابلاغ کنیم که در حوزه جمعیت،جلوگیری از طلاق، تشویق به فرزند آوری و رفع مشکلات در این حوزه ورود کند تا شرایط بهبود یابد.

گفتنی است؛ کردستان پنجمین استان کشور است که این سامانه در آن رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15255
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.