حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

معلمی میراث جاودانه انبیای الهی است

  • کد خبر : 9943
  • 12 اردیبهشت 1402 - 11:23
معلمی میراث جاودانه انبیای الهی است
حجت الاسلام علی خورشیدی امام جمعه بیجار گفت: معلمان، ميراث داران انبيا و تضمين كننده آينده جامعه هستند.

امام جمعه بیجار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، با تبریک فرا رسیدن روز معلم اظهار داشت: دوازدهم یکی از اهداف حیاتی انقلاب اسلامی تربیت نسل هماهنگ با آموزه‌های اسلامی است، این معلمان هستند که وظیفه خطیر تربیت نسل را برعهده دارد قدرت و اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی هستند.

حجت الاسلام علی خورشیدی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی، رفاه، به درجات علمی برسد و اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر داشته باشد؛ معلم تراز انقلاب می خواهد، معلم در متون اسلامی پسوند الخیر دارد یعنی معلم به نیکی و خوبی دعوت می کند.

وی افزود: شهید مطهری به عنوان معلم واقعی در عرصه تبینی جهاد می کرد، هم اندیشه کلی اسلام بر اساس نیاز جامعه داشتند و هم با نسخه های التقاطی و افکار وارداتی غربی مبارزه می کرد؛ شهید مطهری در میدان جهاد تبیین چهار ویژگی داشت؛ یک اسلام شناس بود؛ دو زمان شناس باشد؛ سه جریان شناس بود و چهار دشمن شناس بود، لذا معلم تراز انقلاب باید این چهار ویژگی را داشته باشد تا بتواند جوانان و نوجوانان را آگاه و انقلابی تربیت کند.

حجت الاسلام خورشیدی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ اظهار داشت: معلم با همدلی موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم می نماید چرا که سرمایه های ارزشمند هر کشور نیروی انسانی آن ملت است و این نیروها تنها با دستان شما معلمان دلسوز و فداکار، آموزش و تربیت داده می شوند.

وی با اشاره به اینکه چکیده تعلیم و تربیت و اسوه فضایل اخلاقی در جامعه، معلمان هستند افزود: تجلیل از معلمانی که با همدلی و صداقت در راه شکوفایی فرزندان ما تلاش می کنند امری ضروری است.

امام جمع بیجار گفت: معلمان به زندگی دیگران روشنی می بخشند و با عزم و اراده قوی در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و خدمت رسانی آموزشی به دانش آموزان این مرز و بوم تلاشی مضاعف دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9943
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.