حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
رئیس کل دادگستری استان کردستان:

لزوم تثبیت تمامی اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری/رفع تصرف ۱۵۷ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی استان

  • کد خبر : 13458
  • 20 تیر 1402 - 6:58
لزوم تثبیت تمامی اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری/رفع تصرف ۱۵۷ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی استان
رئیس کل دادگستری استان کردستان از تمامی ادارات اجرایی متولی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی خواست تا با جدیت هرچه تمامتر و تا پایان سال جاری بر سنددار شدن اراضی کشاورزی استان اهتمام داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، با حضور رئیس کل دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران ادارات متولی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ابتدای این جلسه ، اظهار داشت: در سیاستهای ابلاغی برنامه هفتم توسعه و در دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولین عالی قضایی در سال ۱۴۰۱ ، معظم له بر اجرای کامل قانون حدنگار تاکید داشتند . وی افزود : همچنین معظم له در سال جاری در دیدار با مسئولین عالی قضایی بر ساماندهی اسناد عادی تاکید داشتند و همه ما بعنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی قطعا باید فرمایشات رهبر انقلاب را نصب العین قرار داده و به فرموده ایشان ملاک ارزیابی عملکردمان ، خروجی و نتیجه باشد و با ولایتمداری در مقابل وظایف محوله مان مسئولیت شرعی خود را به نحو احسن انجام دهیم .

وی تاکید کرد : حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد دعاوی حقوقی ناشی از اختلافات مربوط به اسناد عادی است و می طلبد تا روند روبه رشد تثبیت اراضی کشاورزی و اوقافی در استان در سال جاری نیز باید با جدیت دنبال شود .

رئیس کل دادگستری استان کردستان مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال را لازم الاجرا دانست و تاکید کرد : زمین خواری به معنای تغییرکاربری غیرمجاز اراضی ملی و کشاورزی است و با اجرای کامل طرح کاداستر در استان از این موضوع جلوگیری می شود .

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان از تثبیت ۱۰ هزار و ۳۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان در ۳ ماهه سال جاری خبر داد و افزود : همچنین در این مدت در حوزه اراضی وقفی استان برای ۴۵۸ رقبه به مساحت ۱۲ هزار و ۳۲۶ هکتار سند مالکیت صادر شده است .

حجت الاسلام حسینی بر تعیین تکلیف مشکلات مربوط به تثبیت اراضی کشاورزی شهرستانهای استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : مقرر است تا قرارگاه شهرستانی اجرای قانون حدنگار بصورت مستمر و حداقل هر ماه یکبار تشکیل شود و نتیجه آن به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام شود .

وی همچنین مدیرکل بازرسی استان را موظف نمود تا بر فرآیند تثبیت اراضی کشاورزی نظارت کرده و با هرگونه ترک فعل از ناحیه مدیران مربوطه برخورد نماید .

رفع تصرف از ۱۵۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در دو ماه اردیبهشت و خرداد سال جاری

رییس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد : در اجرای سیاستهای دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان کردستان ، در دوماه اخیر این اراضی رفع تصرف شده و به بیت المال بازگشت. عالی ترین مقام قضایی استان کردستان ضمن اشاره به تشکیل ۵۵۴ مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یادشده ، تاکید کرد : در همین مدت تعداد ۲۴۲ فقره از این پرونده ها منجر به خلع ید اراضی ملی و منابع طبیعی استان به مساحت ۱۵۷ هکتار از ید متصرفان شد .

همچنین در این جلسه مدیران ادارات ثبت اسناد و املاک ، منابع طبیعی، جهادکشاورزی ، اوقاف و امور اراضی استان به ارائه گزارشی از عملکرد خود در این حوزه پرداختند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13458
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.