حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
نرخ مصوب از قیمت واقعی جا ماند؛

قیمت‌های ضدونقیض مرغ در بازار/ تابلوی جدید امروز با ۶۹ هزار تومان نصب شد!

  • کد خبر : 9099
  • 27 فروردین 1402 - 12:29
قیمت‌های ضدونقیض مرغ در بازار/ تابلوی جدید امروز  با ۶۹ هزار تومان نصب شد!
هر چند مسئولین استانی هیچ گاه از کمبود مرغ نگفته و در ماه های پایانی سال گذشته هم از تامین به موقع و میزان مازاد گوشت مرغ خبر دادند اما در این میان ماه رمضان هم به حساسیت بازار افزود و شاهد قیمت جدید مرغ با 69 هزار تومان در بازار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مشاهدات میدانی خبرنگار کُردتودی حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم به قیمت ۶۹ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های شهر رسیده است اما مسئولان مدعی هستند که مرغ هنوز باقیمت مصوب به فروش می‌رسد.

 هنوز نخستین ماه از سال جدید به پایان نرسیده که افزایش مرغ آن‌هم به ازای هر کیلو  چند هزار تومان در طی دو روز گذشته بسیاری از مصرف‌کنندگان را نگران کرده است.

در این رابطه برخی از توزیع‌کنندگان مرغ علت گرانی را افزایش قیمت در مبدأ عنوان کردند و اظهار کردند: چون در مبدأ قیمت مصوب رعایت نمی‌شود و لذا آن‌ها نیز مجبور هستند این محصول را با قیمت‌های بالا خریداری و به مشتری عرضه کنند.

هرچند که مسئولین در سال گذشته از خرید حمایتی گوشت مرغ و تزریق مرغ منجمد به بازار خبر می دادند، ظاهرا این روال چندان منظم نبود و توزیع گوشت منجمد به خوبی انجام نشده و در بیشتر مراکز خرید در دسترس مردم نبوده است. این در حالی است که جهاد کشاورزی کردستان از توزیع کافی و در دسترس گوشت مرغ منجمد در ایام قبل و حین ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

تابلوی جدید قیمت مرغ امروز نصب شد

امروز ۲۷  فروردین ماه ۱۴۰۲ خبرنگار ما از نصب تابلوی جدید قیمت های مرغ فروشی ها با قیمت هر کیلو ۶۹ هزار تومان خبر داد. چیزی که شاید زیاد هم دور از انتظار نبود و حالا ویترین مرغ فروشی ها با این قیمت و با عنوان قیمت اتحادیه دوباره پر می شود. کاری که رضایت نسبی عرضه کنندگان و مرغداری ها را به دنبال دارد و این بین تنها سر مصرف کنندگان بی کلاه می ماند، شرایطی که قرار بود با تامین بازار در ماه مبارک رمضان شاهد هیچ تغییر قیمتی نباشیم.

پاسخ جهاد کشاورزی به وضعیت موجود

فتحی، مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: نیاز روزانه مردم به مرغ در استان حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ تن برآورد شده و این در حالی است که روزانه حدود ۱۳۰ تن مرغ در کرستان کشتار می شود.

وی میزان کشتار مرغ در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته را ۱۷۱ تن اعلام و عنوان کرد:  دیروز شنبه (۲۶ فروردین ماه) نیز ۱۳۸ تن مرغ کشتار و وارد بازار شده بود.

مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی استان کردستان بیان کرد: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در بازار از اول فروردین ماه تا کنون حدود ۲۳۷ تن مرغ یخی تنظیم بازار به فروشگاه های زنجیره ای استان عرضه شده است.

فتحی خاطرنشان کرد: براساس رصد میدانی هم از سطح بازار کردستان به ویژه مرکز استان؛ امروز کمبودی در خصوص گوشت مرغ وجود ندارد و با قیمت ۶۹ هزار تومان مرغ به فروش می رسد.

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9099
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.