حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

قهرمانان قایقرانی آبهای خروشان کشور در پالنگان معرفی شدند

  • کد خبر : 10526
  • 23 اردیبهشت 1402 - 8:55
قهرمانان قایقرانی آبهای خروشان کشور در پالنگان معرفی شدند
مسابقات قایقرانی آبهای خروشان کشور، پس از ۲ روز رقابت شامگاه جمعه در روستای تاریخی گردشگری پالنگان کامیاران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، این رقابت ها با حضور ورزشکاران استان های مختلف در رودخانه سیروان و روستای تاریخی و گردشگری پالنگان کامیاران برگزار شد.

بیش از ۷۰ قایقران در ۲ بخش مردان و بانوان در قالب ۱۵ تیم به نمایندگی از ۱۲ استان مختلف در این مسابقات حضور یافته و در ماده رفتینگ به مدت ۲ روز رقابت کردند.

در پایان و در بخش مردان در ماده سرعت اسلالوم و ماراتن، تیم “بلوط چهار محال و بختیاری” با ۷۶۴ امتیاز اول شد و هم استانی این تیم با نام “زیست کره مشایخ” نیز با ۷۲۸ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

“اشفهان خروشان” از اصفهان با ۶۵۹ امتیاز بر پله سوم ایستاد و “سیروان کردستان” و “جوانان سیروان” هر یک با ۶۴۶ و ۶۴۳ امتیاز در رده های چهارم و پنجم این مسابقات قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز “نوین البرز” عنوان اول را بدست آورد، تیم “بلوط چهارمحال و بختیاری” رتبه دوم را از آن خود کرد و تیم “سیروان کردستان” هم در جایگاه سوم ایستاد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در آیین پایانی این مسابقات اظهار کرد: هدف اداره کل ورزش و جوانان از میزبانی رقابتهای ملی، این است تا در کنار معرفی روستاهای گردشگری و تاریخی پیشینه، ظرفیتهای ورزشی استان را به کشور معرفی کند.

حامد جولایی افزود: از سویی بنا داریم تا مجموعه های تفریحی و ورزشی در بخش قایقرانی و زمینهای روباز و چمن مصنوعی را در این روستاها توسعه دهیم.

این مسابقات با همکاری ورزش و جوانان استان و شهرستان، فرمانداری شهرستان کامیاران، هیات قایقرانی استان، دهیار و شورای روستای پالنگان و همچنین باشگاه قایقرانی رفتینگ “سیروان” از دیروز آغاز شده بود که امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رودخانه سیروان در روستای تاریخی و گردشگری پالنگان از توابع شهرستان کامیاران از جمله مناطق بکر و زیبای استان کردستان است که زمینه مناسبی برای جذب گردشگر و توریسم تفریحی و ورزشی را دارد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10526
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.